Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9302076212016 | Çiğneme Sistematiği I ve Protez Bio-mekaniği | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
1- Biyomekanik kuralları kavrayabilme ve diş hekimliğine uygulayabilmek. 2- Kuvvet kavramını ve kuvvetin biyolojik dokularda oluşturduğu değişiklikleri anlayabilmek. 3- Protez planlamasında etkili olan mekanik kuralları kavrayabilmek.
Prof.Dr.Nurselen TOYGAR, Prof.Dr.Mehmet SONUGELEN
1 | |
2 | 1- Biyomekanik kuralları kavrayabilme ve diş hekimliğine uygulayabilmek. |
3 | 2- Kuvvet kavramını anlayıp, kuvvetin biyolojik dokularda oluşturduğu değişiklikleri anlayabilmek. |
4 | 3- Protez planlamasında etkili olan mekanik kuralları kavrayabilmek. |
5 |
Yok
Yok
Bir diş hekimi olarak, öncelikle protez planlamasında etkili olan mekanik kuralları kavrarken, bu kurallar çerçevesinde kuvvet kavramı ve kuvvetin dokular üstünde ki etkisini, dolayısı ile mesleki açıdan etkisini anlamak.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Periferik sinirlerde iletim mekanizması ve sinir gruplarına göre iletim hızı. Periferik sinirlerde dejenerasyon-jenerasyon | ||
2 | Çiğneme kaslarının inervasyonu, çiğneme kaslarının fonksiyonları ve lezyonlarında oluşabilecek çiğneme bozuklukları. | ||
3 | Kafa çiftleri ve fizyoanatomileri. Kafa çiftlerinin lezyonlarının protetik restorasyon ve diş hekimliği açısından öneminin ele alınması. | ||
4 | Mekanoreseptörler ve proprioseptörler. Proprioception mekanizması. | ||
5 | Çiğneme merkezi afferent-efferent yolları. Çiğneme kaslarının çizgili kaslardan farkları. | ||
6 | Çiğneme refleksi ve çiğneme modeli. Çiğnemde nöral mekanizmalar. Çiğneme modelini koruyucu mekanizmalar. | ||
7 | Nosiseptif refleks. Golgi-tendon refleksi. | ||
8 | Çiğnemeyi başlatan ve çiğnemeyi oluşturan refleksler. Miyotatik (strech) refleks. | ||
9 | Dinamik gerilme. Jaw-Jerk refleksi. | ||
10 | Çiğneme darbeleri. Çiğneme trasesi ve traseyi değiştiren genler. | ||
11 | Protez yapımında dikey boyut değişiminin çiğnemeye etkisi | ||
12 | Çiğneme modelini değiştiren etkenler. Çiğneme modelinin değişmesinin oklüzyona etkisi. | ||
13 | Temporomandibuler eklem fizyolojisi (eklem yapısı, eklem kasları ve ligamentler). Eklem kaslarının kuvvet değişiminin oklüzyone ve çiğnemeye etkisi. | ||
14 | Kinesyoloji ve kinesyoloji kurallarının protetik restorasyonlara uygulanmasının önemi. Bruksizm ve bruksizmde çiğneme kaslarının feedback mekanizması. TME, mandibula, maksilla ve diğer sert dokuların oklüzyon bozukluklarında mekanik stres ve gösterdikleri değişiklikler. | ||
15 | Fasial parazilibir hastaya yapılacak total protezin safhalarında dikkat edilecek hususlar. İyi konumlanmamış bir protezin iyi konumlanabilmesi için dikkat edilecek mekanizmalar. | ||
16 | Biyomekanik ve dişhekimliğinde biyomekaniğin önemi. Sabit protez uygulamalarında biyomekanik kurallar. Sabit protez için dayanak seçiminde etkili faktörler, köprü statiğini etkileyen faktörler ve biyomekanik sonuçlar. Serbest sonlanan köprüler ve kuvvet Hareketli bölümlü protez biyomekaniği. |
Öğretim Görevlilerinin sunumları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 1 | 16 | 16 |
Uygulama/Pratik | 1 | 16 | 16 |
Seminer | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 103 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||
ÖÇ 5 |