GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9303036202010 Genotoksisite Araştırmaları Seçmeli Ders Grubu 1 2 12,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı, genotoksisitenin yanısıra mekanizmalar ve insanlardaki risk değerlendirmeleri ile ilişkisi konularda bilgi vermek ve test yöntemlerinin uygulanmasıdır.


Prof.Dr.Ferzan LERMİOĞLU ERCİYAS , Assist. Prof. Dr. Sumru SÖZER KARADAĞLI


1 1-Genotoksisite, etkileyen faktörler ve DNA hasarının toksisite ile ilişkisine genel bir bakış kazanma
2 Genotoksisite testlerinin avantajları ve sınırlamalarını anlama
3 Genotoksisite testlerinin katkılarını ve insan risk değerlendirmelerindeki rolünü entegre edebilme
4 Test stratejilerini anlama ve kimyasalların güvenlik değerlendirilmelerinin yönetiminde ileri bilgi sahibi olma


Yok


Yok


Ders konuları genotoksisitenin genel kavramları, etkileyen faktörler, genotoksisite testleri, testlerin dezavantaj ve avantajları, yeni yaklaşımlar, genetoksisite test yöntemleri uygulamaları, araştırmaların insanlarda risk değerlendirmesindeki rolünün anlaşılması konularını kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genetik toksisiteye giriş ve temel genetik kavramlar
2 Genotoksik etkilerle sonuçlanan DNA değişiklikleri
3 Genetik hasar ve toksisite ilişkisi
4 Genotoksikanlara maruziyet
5 Genotoksisiteyi etkileyen faktörler
6 Genetik zarar ve risk değerlendirme yöntemleri
7 Genetik toksikoloji test stratejileri ve veri değerlendirme
8 Test prosedürleri ve protokolleri
9 Yöntem seçimi için düzenleyici kurallar
10 Geçerli test stratejileri
11 Genetik araştırmalar için yeni yöntemler
12 Gen amplifikasyon yaklaşımları
13 Tek hücre Jel elektroforez yöntemi
14 Çalışma tasarımları ve genetik araştırmalar
15 Grup çalışması

1) Vural, N., “ Toksikoloji“, Ankara Üniversitesi , Eczacılık Fakültesi Yayınları,(1996) 2) Klaasen CD. “Casarett and Doull’s Toxicology”, Fifth Edition, McGraw-Hill, (2001) 3) Hayes, AW., “Principles and Methods of Toxicology”, Fourth Edition, Taylor and Francis Inc., (2001)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 30 30
Bireysel Çalışma 14 8 112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 3 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 3 60
Ev Ödevi 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 371

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 4 5 4 4 4 3 3 2 1 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 3 4 3 2 2 1 3
ÖÇ 3 4 3 3 3 3 3 2 2 2 1 3
ÖÇ 4 3 4 3 3 2 3 2 2 2 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek