Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9303036202010 | Genotoksisite Araştırmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 12,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı, genotoksisitenin yanısıra mekanizmalar ve insanlardaki risk değerlendirmeleri ile ilişkisi konularda bilgi vermek ve test yöntemlerinin uygulanmasıdır.
Prof.Dr.Ferzan LERMİOĞLU ERCİYAS , Assist. Prof. Dr. Sumru SÖZER KARADAĞLI
1 | 1-Genotoksisite, etkileyen faktörler ve DNA hasarının toksisite ile ilişkisine genel bir bakış kazanma |
2 | Genotoksisite testlerinin avantajları ve sınırlamalarını anlama |
3 | Genotoksisite testlerinin katkılarını ve insan risk değerlendirmelerindeki rolünü entegre edebilme |
4 | Test stratejilerini anlama ve kimyasalların güvenlik değerlendirilmelerinin yönetiminde ileri bilgi sahibi olma |
Yok
Yok
Ders konuları genotoksisitenin genel kavramları, etkileyen faktörler, genotoksisite testleri, testlerin dezavantaj ve avantajları, yeni yaklaşımlar, genetoksisite test yöntemleri uygulamaları, araştırmaların insanlarda risk değerlendirmesindeki rolünün anlaşılması konularını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Genetik toksisiteye giriş ve temel genetik kavramlar | |||
2 | Genotoksik etkilerle sonuçlanan DNA değişiklikleri | |||
3 | Genetik hasar ve toksisite ilişkisi | |||
4 | Genotoksikanlara maruziyet | |||
5 | Genotoksisiteyi etkileyen faktörler | |||
6 | Genetik zarar ve risk değerlendirme yöntemleri | |||
7 | Genetik toksikoloji test stratejileri ve veri değerlendirme | |||
8 | Test prosedürleri ve protokolleri | |||
9 | Yöntem seçimi için düzenleyici kurallar | |||
10 | Geçerli test stratejileri | |||
11 | Genetik araştırmalar için yeni yöntemler | |||
12 | Gen amplifikasyon yaklaşımları | |||
13 | Tek hücre Jel elektroforez yöntemi | |||
14 | Çalışma tasarımları ve genetik araştırmalar | |||
15 | Grup çalışması |
1) Vural, N., “ Toksikoloji“, Ankara Üniversitesi , Eczacılık Fakültesi Yayınları,(1996) 2) Klaasen CD. “Casarett and Doull’s Toxicology”, Fifth Edition, McGraw-Hill, (2001) 3) Hayes, AW., “Principles and Methods of Toxicology”, Fourth Edition, Taylor and Francis Inc., (2001)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Ev Ödevi | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 371 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 |