GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9303076222019 Bilimsel Literatür Araştırma ve Değerlendirmede İleri Teknikler Seçmeli Ders Grubu 2 3 6,00

Doktora


Türkçe


Evrensel bilimsel verilere ulaşmanın ve verileri çözümleyerek akıl yürütmenin öğrenilmesi.


Prof. Dr. Günay Yetik ANACAK


1 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma yollarını tanıma.
2 Yayınlanmış bilimsel verileri yazım, yöntemler ve açıklamalar yönünden değerlendirme.
3 Yayınlanmış bilimsel verileri meslektaşlarına sunma ve tartışma.
4


Yok


Yok


1) Araştırmanın nedeni a) Literatür taraması b)Pratik günlük ihtiyaçlar c)Farkındalık 2) Araştırma başlığını daraltmak veya genişletmek 3) Araştırmanızı odaklamak a)Birincil bilimsel literatürler b)İkincil bilimsel literatürler 4) Konu araştırmak a)Bir konu araştırma stratejisi geliştirmek i. Araştırma başlığını bir ya da iki cümlede özetleme ii. Araştırma başlığınızla ilgili benzersiz fikirler ya da konseptler yaratmak iii. Her bir konsept için uygun anahtar kelimeler için akıl yürütmek iv. Her bir konsept ve anahtar kelime arasında ilişki kurmak b)Hangi literatür veritabanlarına ya da kataloglara girmeniz gerektiği hakkında stratejiler geliştirmek 5) Atıfları araştırmak a) Eski referanslar b) Yeni referanslar 6)Uygulamalar 7) Sunumlar


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1)Araştırmanın nedeni a) Literatür taraması b)Pratik günlük ihtiyaçlar c)Farkındalık Yok
2 2) Araştırma başlığını daraltmak veya genişletmek Yok
3 3) Araştırmanızı odaklamak a)Birincil bilimsel literatürler Yok
4 3)Araştırmanızı odaklamak b)İkincil bilimsel literatürler Yok
5 Pratik uygulama Var
6 4) Konu araştırmak a)Bir konu araştırma stratejisi geliştirmek i. araştırma başlığını bir ya da iki cümlede özetlemek ii. araştırma başlığınızla ilgili benzersiz fikirler ya da konseptler yaratmak Yok
7 4) Konu araştırmak a) Bir konu araştırma stratejisi geliştirmek iii. her bir konsept için uygun anahtar kelimeler için akıl yürütmek iv. her bir konsept ve anahtar kelime arasında ilişki kurmak Yok
8 4)Konu araştırmak b)Hangi literatür veritabanlarına ya da kataloglara girmeniz gerektiği hakkında stratejiler geliştirmek Var
9 5) Atıfları araştırmak a) Eski referanslar Var
10 5) Atıfları araştırmak b) Yeni referanslar Var
11 Pratik uygulama Belli bir konunun seçilmesi Var
12 Pratik uygulama Konuyla ilgili literatür taramalarının yapılması Var
13 Pratik uygulama Bulunan makalelerin derlenmesi Var
14 Pratik uygulama Literatür toplantılarında sunumların yapılması Var
15 Pratik uygulama Literatür toplantılarında sunumların yapılması Var
16 Pratik uygulama Literatür toplantılarında sunumların yapılması Var

1. http://www.lib.ncsu.edu/tutorials/lit-review/ 2. http://library.humboldt.edu/infoservices/sslitwrksht.htm 3. http://www.experiment-resources.com/write-a-research-paper.html


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Rehberli Problem Çözümü 4 2 8
Soru-Yanıt 4 4 16
Proje Sunma 4 16 64
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 0
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek