Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9303076222019 | Bilimsel Literatür Araştırma ve Değerlendirmede İleri Teknikler | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Evrensel bilimsel verilere ulaşmanın ve verileri çözümleyerek akıl yürütmenin öğrenilmesi.
Prof. Dr. Günay Yetik ANACAK
1 | Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma yollarını tanıma. |
2 | Yayınlanmış bilimsel verileri yazım, yöntemler ve açıklamalar yönünden değerlendirme. |
3 | Yayınlanmış bilimsel verileri meslektaşlarına sunma ve tartışma. |
4 |
Yok
Yok
1) Araştırmanın nedeni a) Literatür taraması b)Pratik günlük ihtiyaçlar c)Farkındalık 2) Araştırma başlığını daraltmak veya genişletmek 3) Araştırmanızı odaklamak a)Birincil bilimsel literatürler b)İkincil bilimsel literatürler 4) Konu araştırmak a)Bir konu araştırma stratejisi geliştirmek i. Araştırma başlığını bir ya da iki cümlede özetleme ii. Araştırma başlığınızla ilgili benzersiz fikirler ya da konseptler yaratmak iii. Her bir konsept için uygun anahtar kelimeler için akıl yürütmek iv. Her bir konsept ve anahtar kelime arasında ilişki kurmak b)Hangi literatür veritabanlarına ya da kataloglara girmeniz gerektiği hakkında stratejiler geliştirmek 5) Atıfları araştırmak a) Eski referanslar b) Yeni referanslar 6)Uygulamalar 7) Sunumlar
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | 1)Araştırmanın nedeni a) Literatür taraması b)Pratik günlük ihtiyaçlar c)Farkındalık | Yok | ||
2 | 2) Araştırma başlığını daraltmak veya genişletmek | Yok | ||
3 | 3) Araştırmanızı odaklamak a)Birincil bilimsel literatürler | Yok | ||
4 | 3)Araştırmanızı odaklamak b)İkincil bilimsel literatürler | Yok | ||
5 | Pratik uygulama | Var | ||
6 | 4) Konu araştırmak a)Bir konu araştırma stratejisi geliştirmek i. araştırma başlığını bir ya da iki cümlede özetlemek ii. araştırma başlığınızla ilgili benzersiz fikirler ya da konseptler yaratmak | Yok | ||
7 | 4) Konu araştırmak a) Bir konu araştırma stratejisi geliştirmek iii. her bir konsept için uygun anahtar kelimeler için akıl yürütmek iv. her bir konsept ve anahtar kelime arasında ilişki kurmak | Yok | ||
8 | 4)Konu araştırmak b)Hangi literatür veritabanlarına ya da kataloglara girmeniz gerektiği hakkında stratejiler geliştirmek | Var | ||
9 | 5) Atıfları araştırmak a) Eski referanslar | Var | ||
10 | 5) Atıfları araştırmak b) Yeni referanslar | Var | ||
11 | Pratik uygulama Belli bir konunun seçilmesi | Var | ||
12 | Pratik uygulama Konuyla ilgili literatür taramalarının yapılması | Var | ||
13 | Pratik uygulama Bulunan makalelerin derlenmesi | Var | ||
14 | Pratik uygulama Literatür toplantılarında sunumların yapılması | Var | ||
15 | Pratik uygulama Literatür toplantılarında sunumların yapılması | Var | ||
16 | Pratik uygulama Literatür toplantılarında sunumların yapılması | Var |
1. http://www.lib.ncsu.edu/tutorials/lit-review/ 2. http://library.humboldt.edu/infoservices/sslitwrksht.htm 3. http://www.experiment-resources.com/write-a-research-paper.html
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 4 | 2 | 8 |
Soru-Yanıt | 4 | 4 | 16 |
Proje Sunma | 4 | 16 | 64 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 166 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 0 | ||||||
ÖÇ 1 | ||||||
ÖÇ 2 | ||||||
ÖÇ 3 |