Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304026082005 | İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 12,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencinin sağlıkla ilgili yasa/politikaların ve sunulan sağlık hizmetlerinin toplum sağlığına ve sağlık meslek üyelerine yansımalarını değerlendirmesi konularında bilgi ve beceri kazanmasıdır.
Doç.Dr. Aynur Uysal Toraman
1 | Kurumları tanıma ve yürütülen hizmetlere katılabilme |
2 | Hemşirelik meslek örgütünün çalışmasını ve mesleğin gelişimi üzerine etkisini değerlendirebilme |
3 | Diğer sağlık meslek örgütlerini tanıyarak politik güç oluşturmada önemini tartışabilme |
4 | Kurumlarda sağlık politikalarındaki değişimin hemşirelik mesleği üzerindeki yansımalarını tartışabilme |
5 | Kurumlarda yürütülen projeleri ve araştırmaları inceleyerek toplum sağlığına etkilerini değerlendirebilme |
Yok
Yok
Uygulamaya Çıkılan Kurumlar; •Meslek örgütleri, dernekler, odalar (KALDER, Türk Tabipler Birliği (TTB), Türk Hemşireler Derneği vb. kurumlar) •Sendikalar (SES (Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası vb. kurumlar) •Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve değerlendirilmesinde etkin kuruluşlar (Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Müdürlüğü, Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü vb. kurumlar)
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve değerlendirilmesinde etkin kuruluşlar | Okuma | ||
2 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve değerlendirilmesinde etkin kuruluşlar | Gözlem | ||
3 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve değerlendirilmesinde etkin kuruluşlar | Tartışma | ||
4 | Meslek örgütleri, dernekler, odalar | Okuma | ||
5 | Meslek örgütleri, dernekler, odalar | Gözlem | ||
6 | Sendikalar | Gözlem | ||
7 | Sendikalar | Okuma | ||
8 | Rapor hazırlama | |||
9 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve değerlendirilmesinde etkin kuruluşlar | Gözlem | ||
10 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve değerlendirilmesinde etkin kuruluşlar | Tartışma | ||
11 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve değerlendirilmesinde etkin kuruluşlar | Okuma | ||
12 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve değerlendirilmesinde etkin kuruluşlar | Gözlem | ||
13 | Meslek örgütleri, dernekler, odalar | Okuma | ||
14 | Meslek örgütleri, dernekler, odalar | Seminer | ||
15 | Raporların değerlendirilmesi |
Ders Kitapları: 1.Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed. 2. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson. 3.Erefe İ. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, 1999. 4.Ergül Ş. (2001). Toplumun Halk Sağlığı Hemşirelik Hizmetlerinden Beklentilerinin Belirlenmesi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 5.Ergül Ş. (2005) “Halk Sağlığı Hemşireliğinin Dünü, Bugünü ve Geleceği, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:21, Sayı:1, 157-166. 6.Ergül Ş (2000) "Toplumun Halk Sağlığı Hemşirelik Hizmetlerinden Beklentilerinin Belirlenmesi", Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü (E.Ü. Araştırma Fonu 2000/HYO/001 Nolu proje, Proje Yöneticisi: Ayla Bayık), 2000, İzmir. Global Engagement in Creat 7.Freeman R. Heincrich J. (1981). Community health Nursing Practice, 2nd ed. 8.Güler Ç, Akın L. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 9.Stanhope M, Lancester J. (2000). Community &Public Health Nursing, Fifth ed. Mosby. 10.Stanhope M, Lancester J. (2003). Foundations of Community Health Nursing. Community- Orriented Practice.Mosby. 11.Wold S. J. (1990). Community Health Nursing Issues and Topics. 12.Schneider MJ (2011) Introduction to Public Health. Third Edition, Lippincott Williams & Wilkins 13.Scriven A (2010) Promoting Health A Practical Guide, 6th ed., Elseiver 14.Turnock B (2009) Public Health What It is and How It Works, 4th edition, Jones and Barlett Publishers 15.Bensley R, Brookins J(2009) Community Health Education Methods A Practical Guide, 3rd ed., Jones and Barlett Publishers 16.Naido J, Wils Jane (2009) Developing Practice for Public Health and Health Promotion, 5th edition, Elseiver
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Tartışma | 2 | 10 | 20 |
Gözlem | 5 | 10 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Seminer | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 14 | 10 | 140 |
Toplam İş Yükü (saat) | 349 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |