GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304026102005 Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II Seçmeli Ders Grubu 2 4 6,00

Doktora


Türkçe


Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.


Prof.Dr. Fisun ŞENUZUN AYKAR Prof. Dr. Yasemin YILDIRIM


1 Hemşirelik bilim ve felsefesini kavrayabilme
2 Hemşirelikteki kuram ve kuramcıları öğrenebilme
3 Hemşirelik araştırmalarında kuramsal modellerin kullanılmasına yönelik bilgi ve uygulama becerisi kazanabilme
4 Hemşirelikte kuram ve modellere yönelik yenilikleri ve kanıta dayalı bilimsel gelişmeleri takip edebilme


Yok


Yok


Bakım veya Bakım Verme İle İlgili Grand Teoriler, İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler, Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler, Levine’nin Koruma Modeli, Patricia Benner, Peterson & Zderad, Meleis’in Geçiş Teorisi, Pamela Reed’in Öz-üstünlük Teorisi, Patricia Liehr ve Mary Jane Smith’im Hikaye (Öykü) Teorisi, Toplum Hemşirelik Uygulama Modeli, Troutman-Jordan’ın Başarılı Yaşlanma Teorisi, Barret’in Değişime Katılım Olarak Güç Teorisi, Marlaine Smith’in Uniter Bakım Teorisi, Kristen Swanson’un Bakım Teorisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bakım veya Bakım Verme İle İlgili Grand Teoriler Madeleine Leininger: Kültürel Bakımda Çeşitlilik ve Evrensellik Kuramı Jean Watson: İnsan Bakım Kuramı
2 İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Helen Erickson, EvelynTomlin ve Marry Ann Swain: Modelleme ve Rol Model Kuramı Katharina Kolcoba: Konfor Teorisi
3 Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Rosemarie Rizzo Parse: İnsanın Varoluşu Kuramı
4 Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Margaret Newman: Genişleyen Bir Anlayış Olarak Sağlık Kuramı
5 Levine’nin Koruma Modeli, Patricia Benner
6 Peterson & Zderad
7 Meleis’in Geçiş Teorisi
8 Proje sunumu
9 Pamela Reed’in Öz-üstünlük Teorisi
10 Patricia Liehr ve Mary Jane Smith’in Hikaye (Öykü) Teorisi
11 Toplum Hemşirelik Uygulama Modeli
12 Troutman-Jordan’ın Başarılı Yaşlanma Teorisi
13 Barret’in Değişime Katılım Olarak Güç Teorisi
14 Marlaine Smith’in Uniter Bakım Teorisi
15 Kristen Swanson’un Bakım Teorisi
16 FİNAL SINAVI

Dergiler 1-Research and theory for nursing practice Kitaplar 1. Alligood M.R., Tomey A.M., Nursing Theory, 3.edition, 2006 2.Edwards S.D, Philosophy of Nursing, 2001 3.Orem D.E, Nursing Concepts of Practice, 4.edition, 1991 4. Riehl J.P, Roy Callista, Conceptual Models for Nursing Practice, 2. edition, 1980. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar Office Yazılımı (power point), Projeksiyon


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 13 7 91
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 0 5
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 3 3 3
ÖÇ 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek