Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304026102005 | Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Prof.Dr. Fisun ŞENUZUN AYKAR Prof. Dr. Yasemin YILDIRIM
1 | Hemşirelik bilim ve felsefesini kavrayabilme |
2 | Hemşirelikteki kuram ve kuramcıları öğrenebilme |
3 | Hemşirelik araştırmalarında kuramsal modellerin kullanılmasına yönelik bilgi ve uygulama becerisi kazanabilme |
4 | Hemşirelikte kuram ve modellere yönelik yenilikleri ve kanıta dayalı bilimsel gelişmeleri takip edebilme |
Yok
Yok
Bakım veya Bakım Verme İle İlgili Grand Teoriler, İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler, Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler, Levine’nin Koruma Modeli, Patricia Benner, Peterson & Zderad, Meleis’in Geçiş Teorisi, Pamela Reed’in Öz-üstünlük Teorisi, Patricia Liehr ve Mary Jane Smith’im Hikaye (Öykü) Teorisi, Toplum Hemşirelik Uygulama Modeli, Troutman-Jordan’ın Başarılı Yaşlanma Teorisi, Barret’in Değişime Katılım Olarak Güç Teorisi, Marlaine Smith’in Uniter Bakım Teorisi, Kristen Swanson’un Bakım Teorisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bakım veya Bakım Verme İle İlgili Grand Teoriler Madeleine Leininger: Kültürel Bakımda Çeşitlilik ve Evrensellik Kuramı Jean Watson: İnsan Bakım Kuramı | ||
2 | İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Helen Erickson, EvelynTomlin ve Marry Ann Swain: Modelleme ve Rol Model Kuramı Katharina Kolcoba: Konfor Teorisi | ||
3 | Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Rosemarie Rizzo Parse: İnsanın Varoluşu Kuramı | ||
4 | Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Margaret Newman: Genişleyen Bir Anlayış Olarak Sağlık Kuramı | ||
5 | Levine’nin Koruma Modeli, Patricia Benner | ||
6 | Peterson & Zderad | ||
7 | Meleis’in Geçiş Teorisi | ||
8 | Proje sunumu | ||
9 | Pamela Reed’in Öz-üstünlük Teorisi | ||
10 | Patricia Liehr ve Mary Jane Smith’in Hikaye (Öykü) Teorisi | ||
11 | Toplum Hemşirelik Uygulama Modeli | ||
12 | Troutman-Jordan’ın Başarılı Yaşlanma Teorisi | ||
13 | Barret’in Değişime Katılım Olarak Güç Teorisi | ||
14 | Marlaine Smith’in Uniter Bakım Teorisi | ||
15 | Kristen Swanson’un Bakım Teorisi | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Dergiler 1-Research and theory for nursing practice Kitaplar 1. Alligood M.R., Tomey A.M., Nursing Theory, 3.edition, 2006 2.Edwards S.D, Philosophy of Nursing, 2001 3.Orem D.E, Nursing Concepts of Practice, 4.edition, 1991 4. Riehl J.P, Roy Callista, Conceptual Models for Nursing Practice, 2. edition, 1980. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar Office Yazılımı (power point), Projeksiyon
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 13 | 7 | 91 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 0 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 |