GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304026032005 Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I Seçmeli Ders Grubu 2 3 12,00

Doktora


Türkçe


Öğrencinin, uygulama alanlarında bireyin, ailenin ve toplumun sağlık haklarının korunması ve geliştirilmesinde halk sağlığı hemşiresinin rollerini gözleme ve tartışması amaçlanmıştır.


Doç.Dr. Şafak Dağhan


1 Birey, aile ve toplum sağlığına yönelik hizmetlerin organizasyon şemasını inceleme, etkinliklerine katılma
2 Hemşirelik meslek örgütünü tanıma ve etkinliklerine katılma
3 Diğer meslek örgütlerini tanıma, toplum sağlığındaki önemini kavrama ve etkinliklerine katılma
4 İnsan haklarının farkında olma ve bu hakların savunulmasında devlet örgütlenmesindeki kurum ve kuruluşları tanıma
5 Toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası projelerin önemini kavrama, bu projeleri inceleme
6 Risk grubundaki bireylere yönelik çalışmalar yürüten sosyal hizmet kurumlarının işleyişini öğrenme


Yok


Yok


Uygulamaya çıkılan kurumlar: İdari ve mülki amirliklere bağlı birimler Sağlık Bakanlığı kurumları (Birinci basamak sağlık kuruluşları, sağlık müdürlükleri, sağlık grup başkanlıkları vb) Sosyal Hizmet kurumları (Toplum merkezleri, çocuk yuvaları, rehabilitasyon merkezleri vb.) Meslek örgütleri, dernekler, odalar (Türk Hemşireler Derneği, Tabip Odası, Baro vb) İzmir Şubesi


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 T.C. İzmir Valiliği Avrupa Birliği Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi okuma
2 T.C. İzmir Valiliği Avrupa Birliği Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi tartışma
3 İzmir Valiliği İl İnsan Hakları Kurulu okuma
4 İzmir Valiliği İl İnsan Hakları Kurulu bireysel çalışma
5 İzmir İl Sağlık Müdürlüğü bireysel çalışma
6 İzmir İl Sağlık Müdürlüğü gözlem
7 İzmir İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü gözlem
8 İzmir İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü tartışma
9 Türk Hemşireler Derneği İzmir Şubesi bireysel çalışma
10 Türk Hemşireler Derneği İzmir Şubesi uygulama/pratik
11 İzmir Tabip Odası gözlem
12 İzmir Tabip Odası uygulama/pratik
13 İzmir Barosu gözlem
14 Ders konuları ile ilgili kurumların işleyişi hakkında görüşlerin tartışılması rapor hazırlama rapor sunma
15 Final sınavı bireysel çalışma
16

Ders Kitapları: 1.Janice E. H.,Schubert E. P., (2003)Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition, 2.Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 3.Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 4.Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000 5.T.C. Sağlık Bakanlığı http://www.saglik.gov.tr 6.Türk Hemşireler Derneği http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr/ 7.Türk Tabipleri Birliği http://www.ttb.org.tr 8.Türkiye Barolar Birliği http://www.barobirlik.org.tr/


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 6 84
Uygulama/Pratik 2 3 6
Tartışma 2 2 4
Gözlem 4 2 8
Rapor Hazırlama 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 7 98
Okuma 14 12 168
Toplam İş Yükü (saat) 371

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 0 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 1 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek