Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304026032005 | Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 12,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencinin, uygulama alanlarında bireyin, ailenin ve toplumun sağlık haklarının korunması ve geliştirilmesinde halk sağlığı hemşiresinin rollerini gözleme ve tartışması amaçlanmıştır.
Prof.Dr.Şafak DAĞHAN, Prof.Dr.Süheyla Özsoy, Prof.Dr. Aynur UYSAL TORAMAN
1 | Birey, aile ve toplum sağlığına yönelik hizmetlerin organizasyon şemasını inceleme, etkinliklerine katılma |
2 | Hemşirelik meslek örgütünü tanıma ve etkinliklerine katılma |
3 | Diğer meslek örgütlerini tanıma, toplum sağlığındaki önemini kavrama ve etkinliklerine katılma |
4 | İnsan haklarının farkında olma ve bu hakların savunulmasında devlet örgütlenmesindeki kurum ve kuruluşları tanıma |
5 | Toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası projelerin önemini kavrama, bu projeleri inceleme |
6 | Risk grubundaki bireylere yönelik çalışmalar yürüten sosyal hizmet kurumlarının işleyişini öğrenme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Uygulamaya çıkılan kurumlar: İdari ve mülki amirliklere bağlı birimler Sağlık Bakanlığı kurumları (Birinci basamak sağlık kuruluşları, sağlık müdürlükleri, sağlık grup başkanlıkları vb) Sosyal Hizmet kurumları (Toplum merkezleri, çocuk yuvaları, rehabilitasyon merkezleri vb.) Meslek örgütleri, dernekler, odalar (Türk Hemşireler Derneği, Tabip Odası, Baro vb) İzmir Şubesi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | T.C. İzmir Valiliği Avrupa Birliği Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi | okuma | ||
2 | T.C. İzmir Valiliği Avrupa Birliği Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi | tartışma | ||
3 | İzmir Valiliği İl İnsan Hakları Kurulu | okuma | ||
4 | İzmir Valiliği İl İnsan Hakları Kurulu | bireysel çalışma | ||
5 | İzmir İl Sağlık Müdürlüğü | bireysel çalışma | ||
6 | İzmir İl Sağlık Müdürlüğü | gözlem | ||
7 | İzmir İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü | gözlem | ||
8 | İzmir İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü | tartışma | ||
9 | Türk Hemşireler Derneği İzmir Şubesi | bireysel çalışma | ||
10 | Türk Hemşireler Derneği İzmir Şubesi | uygulama/pratik | ||
11 | İzmir Tabip Odası | gözlem | ||
12 | İzmir Tabip Odası | uygulama/pratik | ||
13 | İzmir Barosu | gözlem | ||
14 | Ders konuları ile ilgili kurumların işleyişi hakkında görüşlerin tartışılması | rapor hazırlama rapor sunma | ||
15 | Final sınavı | bireysel çalışma | ||
16 |
Ders Kitapları: 1.Janice E. H.,Schubert E. P., (2003)Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition, 2.Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 3.Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 4.Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000 5.T.C. Sağlık Bakanlığı http://www.saglik.gov.tr 6.Türk Hemşireler Derneği http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr/ 7.Türk Tabipleri Birliği http://www.ttb.org.tr 8.Türkiye Barolar Birliği http://www.barobirlik.org.tr/
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Uygulama/Pratik | 2 | 3 | 6 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Gözlem | 4 | 2 | 8 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Okuma | 14 | 12 | 168 |
Toplam İş Yükü (saat) | 371 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |