Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304026042005 | Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 12,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencinin toplumda gelişimsel ve durumsal krizlere yönelik sağlık ve sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarını tanıma, hizmetleri gözleme, katılma, bu hizmetlerde görevli halk sağlığı hemşiresinin rol ve işlevlerini risk yaklaşımı ile değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmasıdır.
Prof.Dr. Şafak Dağhan
1 | Gelişimsel ve durumsal krizlere yönelik hizmet veren kurum ve kuruluşları tanıyabilme |
2 | Sağlık ve Sosyal hizmet kurumlarının işleyişini öğrenme ve etkinliklere katılabilme |
3 | Birey, aile ve toplumun gelişimsel kriz dönemlerine yönelik risk yaklaşımı ile hemşirelik süreci uygulayabilme |
4 | Durumsal kriz yönetimini gözlemleyebilme |
5 | Halk sağlığı hemşiresinin gelişimsel ve durumsal kriz yönetimi bağlamında rol ve işlevlerini tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Uygulamaya Çıkılan Kurumlar; •Sosyal hizmet kurumları ( SGK Narlıdere dinlenme ve bakımevi, Nebahat Dolman Günlük Bakım Merkezi, Toros Eğitim Merkezi, vb. kurumlar) •İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı •İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü •Sağlık Bakanlığına bağlı kurumlar ( Aile Sağlığı Merkezi, Toplum Sağlığı Merkezi)
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet kurumları | Okuma | ||
2 | Sosyal hizmet kurumları | Gözlem | ||
3 | Sosyal hizmet kurumları | Uygulama/ Pratik | ||
4 | Sosyal hizmet kurumları | Okuma | ||
5 | Sosyal hizmet kurumları | Gözlem | ||
6 | İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı | Gözlem | ||
7 | İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı | Okuma | ||
8 | Rapor hazırlama | |||
9 | İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü | Okuma | ||
10 | İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü | Gözlem | ||
11 | Sağlık Bakanlığına bağlı kurumlar | Uygulama /pratik | ||
12 | Sağlık Bakanlığına bağlı kurumlar | Gözlem | ||
13 | Sağlık Bakanlığına bağlı kurumlar | Okuma | ||
14 | Sağlık Bakanlığına bağlı kurumlar | Tartışma | ||
15 | Raporların sunumu | |||
16 | final sınavı |
1.Bayık A., Özgür G., Özsoy A.S., Erefe İ., Uysal A., Özer M., Ergül Ş., Dülgerler Ş. (2002) “Huzurevinde Yaşayan Yaşlıların Fiziksel Sağlık Sorunları, Türk Geriatri Dergisi, 5(2), 68-74. 2.Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed. 3.Hitchcock J E, Phylis E. S., Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson. 4.Erefe İ. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, 1999. 5.Freeman R., Heincrich J. (1981). Community health Nursing Practice, 2nd ed. 6.Güler Ç. Akın L. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları 7.Stanhope M. Lancester J. (2000). Community &Public health Nursing, Fifth ed. Mosby. 8.Stanhope M. Lancester J. (2003). Foundations of Community Health Nursing. Community- Orriented Practice.Mosby. 9.Wold S. J. (1990). Community Health Nursing Issues and Topics. 10.Dönmezer İ. (2003). Ailede İletişim ve Etkileşim. Ege Üniversitesi Basımevi. 11.Gül GD. Özsoy S. (2005). Esnafların sokak çocuklarına ilişkin bilgilerinin ve görüşlerinin incelenmesi, IV. Ulusal hemşirelik kongresi, 19 Mayıs Üni. Ordu SYO, 172. 12.Sohng, Y. K., Sohng, S., Yeom, H. A. (2002). Health- Promoting Behaviors of Elderly Korean immigrants in the United States. Public Health Nursing, 19 (4). 13.Topçu S , Beşer A (2006). Göç ve Sağlık. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10(3):37-42 14.Topçu S (2006). Göç Eden ve Göç Etmeyen Kadınların Sağlığı Geliştirme Davranışlarının Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir 15.Kocaman, T., Bayazıt, S. (1993). Türkiyede İç Göçler ve göç edenlerin sosyoekonomik Nitelikleri. DPT 16.Schneider MJ (2011) Introduction to Public Health., Third Edition, Lippincott Williams & Wilkins 17.Scriven A (2010) Promoting Health A Practical Guide, 6th ed., Elseiver 18.Turnock B (2009) Public Health What It Is and How It Works, 4th edition, Jones and Barlett Publishers 19.Naido J, Wils Jane (2009) Developing Practice for Public Health and Health Promotion, 5th edition, Elseiver
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 7 | 98 |
Uygulama/Pratik | 2 | 10 | 20 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 5 | 10 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 10 | 140 |
Toplam İş Yükü (saat) | 348 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 0 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |