Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304026232000 | Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulaması | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencinin, okul sağlığı hizmetleri kapsamında öğrencilerin ve okul çalışanlarının sağlık risklerini saptaması, sağlığının korunması ve geliştirilmesinde okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını gerçekleştirmesi ve ülkemizde okul sağlığı hemşireliğine ilişkin mevcut durumu eleştirel bakış açısı ile tartışabilmesidir.
Prof. Dr. Şafak Dağhan
1 | Okul sağlığı hizmetlerinin ve okul sağlığı hemşireliğinin önemini kavrayabilme |
2 | Okul sağlığı hizmetlerinde hemşirenin rol ve sorumluluklarını gerçekleştirebilme |
3 | Okul çevresini ve sağlık risklerini tanılama, hemşirelik sürecini uygulama |
4 | Öğrencilerin ve okul personelinin sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşirenin eğitici ve danışman rollerini gerçekleştirebilme |
5 | Öğrencilerin ve okul personelinin sağlık haklarının korunmasında hemşirenin savunucu rolünü geliştirebilme |
6 | Okulda tarama programları gerçekleştirebilme, öncelikli araştırma konularını belirleyebilme |
7 | Ülkemizde okul sağlığı hemşireliğine ilişkin mevcut durumu tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okulları ve liseler
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Kurumun tanıtımı, uygulamanın kapsamı, önemi ve kurallar | Uygulama/pratik Soru-yanıt | ||
2 | Sağlık riskleri açısından okul çevresini değerlendirme | Uygulama/pratik Gözlem, | ||
3 | Okul yönetimi ile görüşerek sağlık eğitim konusu belirleme ve planlama | Uygulama/pratik, Gözlem, okuma, tartışma | ||
4 | Sağlıklı/hasta bireyden veri toplama | Uygulama/pratik, Soru-yanıt, Proje tasarımı ve hazırlama | ||
5 | Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci geliştirme | Uygulama/pratik Okuma, örnek vaka incelemesi | ||
6 | Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci uygulama | Uygulama/pratik Okuma, örnek vaka incelemesi | ||
7 | Okul yönetimi ile görüşerek, tarama programı planlama | Uygulama/pratik, Gözlem, okuma, tartışma | ||
8 | Tarama programı uygulama | Uygulama/pratik, grup çalışması | ||
9 | Tarama programı uygulama | Uygulama/pratik, grup çalışması | ||
10 | Sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik sürecini değerlendirme | Uygulama/pratik Okuma, örnek vaka incelemesi | ||
11 | Okul sağlığı hizmetlerine katılım | Uygulama/pratik | ||
12 | Okul sağlığı hizmetlerine katılım | Uygulama/pratik | ||
13 | Okul sağlığı hizmetlerine katılım Proje tasarımı | Uygulama/pratik Okuma, makale kritik etme, Proje için bireysel çalışma | ||
14 | Okul sağlığı hizmetlerine katılım Proje hazırlama | Uygulama/pratik, makale kritik etme | ||
15 | Proje sunma | Rapor sunumu Proje sunumu |
Ders Kitapları: -T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. -Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 3 | 1 | 3 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 1 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||||||
ÖÇ 7 |