GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304026282005 Hemşirelik Kuram ve Felsefesi-I Seçmeli Ders Grubu 2 3 6,00

Doktora


Türkçe


Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.


Prof.Dr. Fisun ŞENUZUN AYKAR Prof. Dr. Yasemin YILDIRIM


1 Hemşirelik kuramlarını bilme ve ifade edebilme
2 Hemşirelik kuram ve felsefesi ile ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve değerlendirebilme
3 Hemşirelik uygulamalarında hemşirelik kuram felsefesi ile ilgili bilgileri kullanabilme
4 Hemşirelik kuram ve felsefesiyle ilgili uygulamalarda disiplinler arası çalışmalara yer verebilme


Yok


Yok


Hemşirelikte Kavram ve Kurama Giriş, Bilim ve Bilim Felsefesi Kavramı, Hemşirelikte Kavram ve Kuramın Yeri, Florence Nightingale, Virginia Henderson, Lydia E. Hall, Faye Glenn Abdellah, Ernestine Wiedenbach, Hemşire-Hasta İlişkisi Kuramları, İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler, Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hemşirelikte Kavram ve Kurama Giriş
2 Bilim ve Bilim Felsefesi Kavramı Hemşirelikte Kavram ve Kuramın Yeri
3 Florence Nightingale: Bakım Kavramı ve Uygulamaları Virginia Henderson: Hemşirelik Bakımında 14 Gereksinim Teorisi
4 Lydia E. Hall: Öz, Bakım, Tedavi Kuramı Faye Glenn Abdellah: 21 Hemşirelik Sorunu Modeli
5 Ernestine Wiedenbach: Bir Yardım Sanatı Olarak Hemşirelik Uygulamaları Kuramı
6 Hemşire-Hasta İlişkisi Kuramları Hildegard Peplau: Kişilerarası İlişkiler Kuramı
7 Hemşire-Hasta İlişkisi Kuramları Joyce Travelbee: İnsan-İnsana İlişki Kuramı Ida Jean Orlando: Dinamik Hemşire-Hasta İlişkisi Kuramı
8 Proje sunumu
9 İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Dorothy Johnson: Davranışsal Sistem Modeli ve Uygulamaları
10 İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Dorothea Orem: Öz-Bakım Eksikliği Hemşirelik Kuramı
11 İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Imogine King: Amaca Ulaşma Kuramı
12 İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Sister Callista Roy: Adaptasyon Modeli
13 İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Betty Neuman: Sistemler Modeli
14 İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Barbara Dossey: İntegral Hemşirelik Kuramı
15 Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Martha E. Rogers: Üniter İnsan Modeli
16 FİNAL SINAVI

Dergiler 1-Research and theory for nursing practice Kitaplar 1. Alligood M.R., Tomey A.M., Nursing Theory, 3.edition, 2006 2.Edwards S.D, Philosophy of Nursing, 2001 3.Orem D.E, Nursing Concepts of Practice, 4.edition, 1991 4. Riehl J.P, Roy Callista, Conceptual Models for Nursing Practice, 2. edition, 1980. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar Office Yazılımı (power point), Projeksiyon


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 7 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 12 4 48
Toplam İş Yükü (saat) 188

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 0 5
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 3 3 3
ÖÇ 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek