Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304026282005 | Hemşirelik Kuram ve Felsefesi-I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Prof.Dr. Fisun ŞENUZUN AYKAR Prof. Dr. Yasemin YILDIRIM
1 | Hemşirelik kuramlarını bilme ve ifade edebilme |
2 | Hemşirelik kuram ve felsefesi ile ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve değerlendirebilme |
3 | Hemşirelik uygulamalarında hemşirelik kuram felsefesi ile ilgili bilgileri kullanabilme |
4 | Hemşirelik kuram ve felsefesiyle ilgili uygulamalarda disiplinler arası çalışmalara yer verebilme |
Yok
Yok
Hemşirelikte Kavram ve Kurama Giriş, Bilim ve Bilim Felsefesi Kavramı, Hemşirelikte Kavram ve Kuramın Yeri, Florence Nightingale, Virginia Henderson, Lydia E. Hall, Faye Glenn Abdellah, Ernestine Wiedenbach, Hemşire-Hasta İlişkisi Kuramları, İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler, Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte Kavram ve Kurama Giriş | ||
2 | Bilim ve Bilim Felsefesi Kavramı Hemşirelikte Kavram ve Kuramın Yeri | ||
3 | Florence Nightingale: Bakım Kavramı ve Uygulamaları Virginia Henderson: Hemşirelik Bakımında 14 Gereksinim Teorisi | ||
4 | Lydia E. Hall: Öz, Bakım, Tedavi Kuramı Faye Glenn Abdellah: 21 Hemşirelik Sorunu Modeli | ||
5 | Ernestine Wiedenbach: Bir Yardım Sanatı Olarak Hemşirelik Uygulamaları Kuramı | ||
6 | Hemşire-Hasta İlişkisi Kuramları Hildegard Peplau: Kişilerarası İlişkiler Kuramı | ||
7 | Hemşire-Hasta İlişkisi Kuramları Joyce Travelbee: İnsan-İnsana İlişki Kuramı Ida Jean Orlando: Dinamik Hemşire-Hasta İlişkisi Kuramı | ||
8 | Proje sunumu | ||
9 | İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Dorothy Johnson: Davranışsal Sistem Modeli ve Uygulamaları | ||
10 | İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Dorothea Orem: Öz-Bakım Eksikliği Hemşirelik Kuramı | ||
11 | İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Imogine King: Amaca Ulaşma Kuramı | ||
12 | İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Sister Callista Roy: Adaptasyon Modeli | ||
13 | İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Betty Neuman: Sistemler Modeli | ||
14 | İntegratif-İnteraktif Paradigmadaki Kavramsal Modeller/Grand Teoriler Barbara Dossey: İntegral Hemşirelik Kuramı | ||
15 | Üniter-Transformatif Paradigmadaki Kavramsal Modeller ve Grand Teoriler Martha E. Rogers: Üniter İnsan Modeli | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Dergiler 1-Research and theory for nursing practice Kitaplar 1. Alligood M.R., Tomey A.M., Nursing Theory, 3.edition, 2006 2.Edwards S.D, Philosophy of Nursing, 2001 3.Orem D.E, Nursing Concepts of Practice, 4.edition, 1991 4. Riehl J.P, Roy Callista, Conceptual Models for Nursing Practice, 2. edition, 1980. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar Office Yazılımı (power point), Projeksiyon
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 188 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 0 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 |