GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304026322005 Transkültürel Hemşirelik Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Doktora


Türkçe


Öğrencinin kültür, sağlık, hastalık ve sağlık davranışları arasındaki ilişkiyi kavraması, kültürlerarası bakım modellerini anlaması ve kültürlerarası bakım becerilerini geliştirerek hemşirelik bakım uygulamalarında ve araştırmalarında kullanmasıdır


Prof.Dr.Ayla Bayık TEMEL


1 Kültürle ilgili terimlerin tanımlayabilme
2 Kültürel farklılıkları yorumlayabilme
3 Kültürün sağlık ve sağlık davranışlarına etkisini tanımlayabilme
4 Kültürel tanılamada kavramsal modelleri yorumlayabilme
5 Hemşirelikte kültürel yeterliliğin önemini hissetme
6 Kültürel yeterlilik için becerileri sıralama
7 Hemşirelik bakımında kültürlerarası bakım becerilerini etkili kullanabilme
8 Hemşirelik araştırmalarında kültürel yeterli yaklaşımlara başvurabilme


Yok


Yok


•Kültür, sağlık, hastalık, sağlık davranışı ilişkisi •Kültürlerarası farklılıklar •Kültürlerarası bakım ile ilgili modeller •Kültürel beceriler ve yeterlilikler •Kültürlerarası hemşirelik bakımı •Kültürlerarası hemşirelik eğitimi •Hemşirelik araştırmalarına kültürel yeterli yaklaşım


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş-dersin tanıtımı beklentiler
2 Kültür ve kültürlerarası bakım ile ilgili kavramların gözden geçirilmesi
3 Kültür ve sağlık, hastalık, sağlık davranışları ilişkisi, kültürlerarası hemşirelik bakımının önemi
4 Tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamaları
5 Kültürel farklılıklar, sağlıkta eşitsizlikler
6 Kültürel tanılamada ilkeler ve modeller
7 ARA SINAV
8 Çok kültürlü toplumların sağlık tanılanması
9 Kültürlerarası hemşirelik bakım becerileri ve yeterlikler
10 Kültürel bakım becerilerinin tanılanması ve değerlendirilmesi
11 Alan çalışması
12 Kültürlerarası hemşirelik eğitimi
13 Hemşirelikte halkbilim araştırmaları
14 Hemşirelik araştırmalarına kültürel yeterli yaklaşım
15 FİNAL SINAVI

Kaynaklar Hemşirelik ve ebelikte kültürülerarası yaklaşım sempozyumu kitabı. 9- 11 Nisan 2009. Çanakkale Üni. Onsekizmart Üni. SYO. Fry ST, Degazon CE. (2002). Ethical and Cultural Influences Ed. Stanhope M, LAncaster J. In foundations of community health nursing. Community-oriented Practice. Mosby. USA. Degazon CE (2002). Cultural Diversity and Community Oriented Nursing Practice. In Community Public Health Nursing fifth edition. Ed. Stanhope M, Lancester J, Mosby. USA. Schubert PE, Spiritual and Cultural Perspectives. In Community Helath Nursing Caring in Action. Second Edition. Ed: Hitchock EJ. Schubert PE, Thomas SA. Thomson Delman Learning 2nd edition. USA. Andrew SMM. (2007). Cultural Diversity and Community Health Nursing. In Community/Public Health Nursing Promoting the Health of Populations. Ed. Nies MA, McEwen M, Saunders Elseiver Evolve. Clarck MJ (2003). The Cultural Context in Community Health Nursing Caring for populations. Ed. MJ Clarck. 4th edition. Berenson LD. (2011). Cultural Competencies for Nurses. Impact on HEalth and Illness. Jones and Barlett Publishers. USA. Kongar E (2005). Kültür Üzerine. Remzi Kitabevi, 8. Basım. Jeffreys MR (2010). Teaching Cultural Competence in Nursing and Health Care. Second Edition. Springer Publishers New york. Ritter LA, Hoffman NA (2010). Multicultural Health Jones and Barlett Publishers. Rose PR (2011). Cultural Competency for health Administration and Public Health. Jones and Barrlett Pub.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 74

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 4 5
ÖÇ 2 4 3 4
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4 4 5 4
ÖÇ 6 5 5
ÖÇ 7 5 5 5
ÖÇ 8 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek