GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304026402008 Yöntem Açısından Araştırma Eleştirileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencinin araştırma bilgi ve becerilerine başvurarak hemşirelik alanında bilimsel araştırma makalelerini araştırma eleştirisi ilkeleri çerçevesinde gözden geçirirerek, güçlü ve zayıf yönlerini tanımlama yeterlilikleri kazanmasıdır


Prof. Dr. Süheyla Altuğ Özsoy


1 1. Araştırma eleştirisinin amacını, boyutlarını tanımlayabilme
2 2. Araştırma eleştirisi ilkelerini açıklayabilme
3 3. Araştırmayı methodolojisini ve etik boyutlarını ilkeler doğrultusunda eleştirme
4
5
6


Yok


Yok


Araştırma eleştirisinin amacı, araştırmanın kuramsal çerçevesinin eleştirisi, araştırma metodunun (örneklem, tasarım, veri toplama yöntemleri vb.) eleştirisi, araştırmanın etik boyutunun eleştirisi, araştırma bulguları ve tartışmanın eleştirisi, araştırmanın yayın süreci (yayın yeri, raporu vb.) eleştirisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Araştırma eleştirisinin amacı Araştırma eleştirisinin gerçekleştirilmesinde ilkeler,boyutlar
2 Araştırma problemi, soruları, ve hipotezin eleştirisinde temel ilkeler
3 Yöntembilimsel boyutlar, etik boyutlar, yorumlama boyutları ile ilgili eleştiri ilkeleri
4 Literatür incelemesinin eleştirisi ile ilgili ilkeler
5 Kuram ve kavramsal çerçevenin eleştirisi ile ilgili ilkeler
6 Niceliksel araştırma tasarımlarının eleştirisine ilişkin ilkeler
7 Niteliksel araştırmalarda araştırma tasarımlarının eleştirine ilişkin ilkeler
8 Niceliksel araştırmalarda örnekleme yöntemlerinin eleştirisine ilişkin ilkeler
9 Niteliksel araştırmalarda örnekleme yöntemlerinin eleştirisine ilişkin ilkeler
10 Veri toplama yöntemlerine ilişkin eleştirel ilkeler
11 Bulgular ve yorumuna sonuç ve önerilerine yönelik eleştiri ilkeleri
12 Araştırma raporunun sunumuna yönelik eleştiri ilkeleri
13 Araştırma raporu örneği ve eleştirel yorum
14 Araştırma raporu örneği ve eleştirel yorum
15 Araştırma raporu örneği ve eleştirel yorum
16 Final sınavı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 1 15 15
Makale Kritik Etme 14 6 84
Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 169

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 2 4 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 3 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 4 5 3 5 3 4
ÖÇ 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek