GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304026432005 Aile Sağlığı Hemşireliği Seçmeli Ders Grubu 2 4 10,00

Doktora


Türkçe


Öğrencinin, ailenin yapısal özellikleri ve gelişimsel dönemlerini göz önüne alarak, ailenin fiziksel, sosyal ve ruhsal gereksinimlerine yönelik aile sağlığı hemşirelik hizmetlerini kavramasını amaçlamaktadır.


Prof. Dr. Süheyla Altuğ Özsoy, Prof. Dr. Zümrüt Başbakkal


1 Ailenin yapısal özeliklerini açıklayabilme
2 Aile hemşireliğinin teorik temellerini kavrayabilme
3 Aile içi dinamikleri tanımlayabilme
4 Ailede roller, güçler ve değerleri tanımlayabilme
5 Sağlıklı ailenin özelliklerini tanımlayabilme
6 Ailenin gelişimsel dönemlerinin farkında olabilme
7 Ailenin gelişimsel dönemlerine özgü risk yaklaşımıyla aile hemşireliği sürecini uygulayabilme.


Yok


Yok


•Ailenin tanımı, yapısı, aile tipleri •Aile hemşireliğinin teorik temelleri •Ailede iletişim ve roller yapısı •Ailede değerler, inançlar •Aile ve sağlık ilişkisi •Yeni kurulan ailenin sağlık bakımı •Gelişimsel dönemlere göre ailenin sağlık bakımı ve aile hemşireliği süreci


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş-dersin tanıtımı beklentiler Okuma
2 Ailenin tanımı, yapısı, aile tipleri Bireysel çalışma
3 Aile hemşireliğinin teorik temelleri Seminer
4 Ailede iletişim ve iletişim süreçleri Bireysel çalışma
5 Ailede roller yapısı Okuma
6 Ailede değerler, inançlar Ara sınav için bireysel çalışma
7 ARA SINAV
8 Aile ve sağlık ilişkisi Seminer
9 Yeni kurulan ailenin sağlık bakımı Bireysel çalışma
10 Aile hemşireliği süreci Okuma
11 Maternite dönemi ailenin sağlık bakımı Seminer
12 Okul öncesi ve okul çağı çocuğu olan ailenin sağlık bakımı Seminer
13 Adölesan çağı çocuğu olan ailenin sağlık bakımı Bireysel çalışma
14 Erişkin ve yaşlı bireylerin aile sağlık bakımı Final sınavı için bireysel çalışma
15 FİNAL SINAVI

1. Bilen M. (2004). Sağlıklı İnsan İlişkileri. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Cüceloğlu D. (1999). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitapevi. 12. Baskı. 3. Dönmezer İ. (2003). Ailede İletişim ve Etkileşim. Ege Üniversitesi Basımevi. 4. Fridemann M.L. (1995). The Framework of Systemic Organization. A Conceptual Approach to Families and Nursing. Sage Publications. Londra. 5. Friedemann M.L. Framework of Systemic Organization, http://www.fiu.edu/~friedmen. 6. Friedemann M.L., Mouch J. Racey T. (2002). Nursing the Spirit: The framework of systemic organization, Journal of Advanced Nursing (39)4: 325- 332. 7. Friedemann M.L.,Kurki P. A. Paavilainen E. (2003). Development of family assesment instrument for transcultural use, Journal of Transcultural Nursing, 14 (2): 90-99. 8. Friedemann M.M., Bowden R.V., Jones E.G. (2003). Family Nursing Research, Theory and Practice. Prentice Hall. New Jersey. 5th. Edition. 9. Güler Ç., Çobanoğlu Z. (1994). Sağlık Açısından Konutun Taşıması Gereken Özellikler. Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı Dergisi. 4(1), 28-33. 10. Köknel Ö. (1997). İnsanı Anlamak. Altın Kitaplar. İstanbul. 6. Baskı. 11. Kuisma M, Murtonen I, Paunonen et al (1997). Family Dynmics of Families with Mental Health Problems in Finland, Journal of Advanced Nursing, 20: 1111-1116. 12. Kurki PA, Friedemann ML, Paavilainen E. et et al (2001). Assessment of strategies in families tested by finnish families, International Journal of Nursing Studies, 38: 17-24. 13. Kurki PA, Lehti K, Paunonen M, Paavilainen E (1999). Family Member as a Hospital Patient: Sentiments and Functioning of the family, International Journal of Nursing Practice, 5: 155-163. 14. McCreary LL, Dancy BL (2004). Dimension of Family Functioning: Perspectives of Low-income African American Single-PArent families, Journal of Marriage and Family, 66: 690-701. 15. Nazlı S. (2001). Aile Danışması.Nobel Yayın Dağıtım . Ankara. 2. Baskı. 16. Ocakçı A. (2006). Çocuğun aile merkezli bakımı. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi. Yayın no:31. Zonguldak. 17. Özsoy S.A, Temel A.B, Ergül Ş. (2007). Ailelerinin Fonksiyonel Etkiliğinde Davranışsal Stratejileri Değerlendirme. Ege üniversitesi bilimsel araştırma proje kesin raporu. Proje no: 04-HYO-008. 18. Pierce L (1997). The Framework of systemic Organization Applied to older adults as Family caregivers of persons with chronic illness and disability, Gastroentology Nursing, 20 (5): 168-175. 19. Whyte D. (1997). Explorations in Family Nursing. New Fetter Line. Londra.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 4 56
Seminer 4 3 12
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 285

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 4 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek