Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304026072015 | Hemşirelik Uygulamaları için Kanıta Dayalı Araştırma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının önemini kavraması, kanıta dayalı uygulama sürecinin adımlarına göre kanıt düzeylerini, kaynaklarını tanıması, nitel ve nicel kanıta dayalı araştırmaları eleştirel incelemesi, değişimleri gerçekleştirmek üzere uygulama stratejileri geliştirmesi konularında bilgi beceri ve deneyim kazanmasıdır.
1 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının önemini anlaması |
2 | -kanıta dayalı uygulama sürecinin adımlarını bilmesi |
3 | kanıta dayalı araştırmaların kanıt düzeylerini ve özelliklerini sıralıyabilmesi |
4 | kanıtlara ulaşmak için kanıt kaynaklarını bilmesi |
5 | kanıt kaynaklarını eleştirel inceleyebilme |
6 | kanıtları değerlendirerek hemşielik uygulamalarında değişim gerçekleştirebilme |
Yok
Dersin Tanıtımı, kanıta dayalı hemşirelik uygulama ortamında hemşirelik araştırmalarına giriş, hemşirelikte araştırma kullanımı, kanıta dayalı araştırmalar, kanıt düzeyleri, kanıt kaynakları, Kanıta dayalı uygulama süreci, kanıt bulma ve nitel nicel kanıtları eleştirel okuma, Kanıta dayalı hemşirelik uygulama modelleri, Kanıttan uygulamaya doğru değişimi gerçekleştirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: kapsamı önemi, hedeflerin paylaşılması , kavramların gözden geçirilmesi | ||
2 | Hemşirelik araştırmalarının gelişimi Niteliksel ve niceliksel araştırma süreci Kanıta dayalı hemşirelik uygulaması, hemşirelikte araştırma kullanımı, kanıta dayalı araştırma, Kanıt düzeyleri: Klinik protokoller, kılavuzlar, tanımlayıcı araştırmalar, niteliksel araştırmalar, ilişkisel gözlemsel çalışmalar, tek kör çift kör randomize çalışmalar, sistematik derlemeler, meta analizler kanıt kaynakları | ||
3 | Niteliksel ve niceliksel araştırma süreci Kanıta dayalı hemşirelik uygulaması, hemşirelikte araştırma kullanımı, kanıta dayalı araştırma, Kanıt düzeyleri: Klinik protokoller, kılavuzlar, tanımlayıcı araştırmalar, niteliksel araştırmalar, ilişkisel gözlemsel çalışmalar, tek kör çift kör randomize çalışmalar, sistematik derlemeler, meta analizler kanıt kaynakları | ||
4 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulaması, hemşirelikte araştırma kullanımı, kanıta dayalı araştırma, Kanıt düzeyleri: Klinik protokoller, kılavuzlar, tanımlayıcı araştırmalar, niteliksel araştırmalar, ilişkisel gözlemsel çalışmalar, tek kör çift kör randomize çalışmalar, sistematik derlemeler, meta analizler kanıt kaynakları | ||
5 | Kanıta dayalı uygulama süreci Kanıta dayalı hemşirelik uygulaması için soru oluşturma, kanıt bulma ve nitel nicel kanıtları eleştirel okuma | ||
6 | Nitel araştırmaları eleştirel inceleme | ||
7 | Nitel araştırmaları eleştirel inceleme | ||
8 | Nicel araştırmaları eleştirel inceleme | ||
9 | Nicel araştırmaları eleştirel inceleme | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulama modelleri | ||
12 | Kanıttan uygulamaya doğru değişimi gerçekleştirme | ||
13 | Kanıttan uygulamaya doğru değişimi gerçekleştirme | ||
14 | Bireysel/Grup çalışmalarının sunumu | ||
15 | Bireysel/Grup çalışmalarının sunumu | ||
16 | FİNAL SINAVI |
1. Erdoğan s. Nahcivan N. Esin M.N. Hemşirelikte Araştırma. Süreç Uygulama ve kritik. Nobel tıp kitapevi. 2014. 2. Polit D. Beck C.T. Nursing Research. Generating and assessing Evidence for nursing practice. 8 th. Edition. Lippincontt Williams& Wilkins. 2008 3. Berker J. Evidence based practice for nurses.1 st edition. Sage publication.2010. 4. Rubin Allen. Practitioner’s guide to using research for evidence based practice. John wiley &sons publicatiıon. 2008. 5. Kocaman G (2003) hemşirelikte kanıta dayalı uygulama. Hemşirelikte araştırma dergisi. 5(2),61-69. www.hemargedergi.org/2003/2003_7pdf 6. Morris M., Scott Findlay, S. Estabrooks C.A. (2001). Evidence based nursing web sites: finding the best resources. AACN V12 (4), 578-587. 7. www.thecochranelibrary.com/view/0/index.html 8. www.joannabriggs.edu.au
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |