GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304026472019 Halk Sağlığı Hemşireliğinde Son Yenilikler Seçmeli Ders Grubu 2 3 6,00

Doktora


Türkçe


Öğrencinin, genelde toplum sağlığına, özelde halk sağlığı hemşirelik alanına özgü dünyada ve ülkemizdeki son yenilikleri izleyerek, çok yönlü bakış açısı geliştirmesidir.


Prof.Dr.Şafak DAĞHAN, Prof.Dr.Süheyla Özsoy, Prof.Dr. Aynur UYSAL TORAMAN


1 Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini değerlendirebilme
2 Sağlık bakımında yeni hemşirelik yaklaşımlarını halk sağlığı hemşireliği alanında tartışabilme
3 Hemşirelikte manevi bakım kavramını tartışabilme
4 Toplum, kültür, sağlık ve hemşirelik kavramları arasındaki ilişkileri tartışabilme
5 Sağlık eğitim modellerini hemşirelik araştırmalarına aktarabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği uygulamalarında yeni teorileri ve modelleri anlama
7 Hemşirelik eğitimi ve uygulamalarında bilişimin ve bilişim teknolojilerinin önemini tanımlayabilme
8 Hemşirelik müfredatının temellendiği kavramları tartışabilme
9 Halk sağlığı hemşireliğine yönelik dünyadaki eğitim programlarını inceleme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


•Bilişim teknolojileri ve hemşirelik •Halk sağlığı hemşireliği ve teorik yaklaşımlar •Hemşirelik eğitiminin yeniden yapılandırılması, Bologna süreci ve halk sağlığı hemşireliğinin formasyonu •Sağlık bakımında yeni hemşirelik yaklaşımları •Hemşirelikte eleştirel düşünme •Hemşirelikte manevi bakım ve transkültürel bakış •Kanıta dayalı tıp ve hemşirelik


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hemşirelikte eleştirel düşünme
2 Sağlık bakımında yeni yaklaşım ve teoriler
3 Hemşirelikte manevi bakım
4 Transkültürel hemşirelik
5 Sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemler
6 Hemşirelik ve hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojileri
7 Hemşirelik eğitiminin yeniden yapılandırılması, hemşirelik eğitiminin temellendiği kavramlar
8 Dünyada ve Türkiye’de hemşirelik eğitimi için yeni gelişmeler
9 Ara sınav
10 Kanıta dayalı tıp ve hemşirelik
11 Kanıta dayalı tıp ve hemşirelik alanında araştırmaların incelenmesi
12 Son literatür yayınlarının taranması ve sunumu
13 Son literatür yayınlarının taranması ve sunumu
14 Son literatür yayınlarının taranması ve sunumu
15 FİNAL SINAVI

Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 -Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 -Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000 -Rose P (2011) Cultural Competency for Health Administration and Public Health, Jones and Barlett Publishers, 5th edition. -Yıldırım B (2010) Beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğrenci hemşirelerde eleştirel düşünme gelişimine etkisi, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı. -Özsoy SA, Yıldırım ÖB (2010) Hemşirelikte Eleştirel Düşünme. Uygulamalı Yaklaşım.ISBN NO:978-605-61163-0-8,Aydın Tuna Matbaacılık. -Ergül Ş., Bayık A (2004). Hemşirelik ve manevi bakım, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, cilt:8, sayı:1, 38-46. -Vatan F (2009) Hemşirelerde Liderlik Geliştirmede Formal Mentorluk Programı: Eylem Araştırması, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı. -İz F.B, Temel AB (2009) Hemşirelikte kültürel yeterlik, Aile ve Toplum Dergisi, 5(17), 51-58.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Seminer 5 3 15
Makale Kritik Etme 6 6 36
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 194

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 0
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5 4 5 5 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek