Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304026472019 | Halk Sağlığı Hemşireliğinde Son Yenilikler | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencinin, genelde toplum sağlığına, özelde halk sağlığı hemşirelik alanına özgü dünyada ve ülkemizdeki son yenilikleri izleyerek, çok yönlü bakış açısı geliştirmesidir.
Prof.Dr.Şafak DAĞHAN, Prof.Dr.Süheyla Özsoy, Prof.Dr. Aynur UYSAL TORAMAN
1 | Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini değerlendirebilme |
2 | Sağlık bakımında yeni hemşirelik yaklaşımlarını halk sağlığı hemşireliği alanında tartışabilme |
3 | Hemşirelikte manevi bakım kavramını tartışabilme |
4 | Toplum, kültür, sağlık ve hemşirelik kavramları arasındaki ilişkileri tartışabilme |
5 | Sağlık eğitim modellerini hemşirelik araştırmalarına aktarabilme |
6 | Halk sağlığı hemşireliği uygulamalarında yeni teorileri ve modelleri anlama |
7 | Hemşirelik eğitimi ve uygulamalarında bilişimin ve bilişim teknolojilerinin önemini tanımlayabilme |
8 | Hemşirelik müfredatının temellendiği kavramları tartışabilme |
9 | Halk sağlığı hemşireliğine yönelik dünyadaki eğitim programlarını inceleme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
•Bilişim teknolojileri ve hemşirelik •Halk sağlığı hemşireliği ve teorik yaklaşımlar •Hemşirelik eğitiminin yeniden yapılandırılması, Bologna süreci ve halk sağlığı hemşireliğinin formasyonu •Sağlık bakımında yeni hemşirelik yaklaşımları •Hemşirelikte eleştirel düşünme •Hemşirelikte manevi bakım ve transkültürel bakış •Kanıta dayalı tıp ve hemşirelik
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte eleştirel düşünme | ||
2 | Sağlık bakımında yeni yaklaşım ve teoriler | ||
3 | Hemşirelikte manevi bakım | ||
4 | Transkültürel hemşirelik | ||
5 | Sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemler | ||
6 | Hemşirelik ve hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojileri | ||
7 | Hemşirelik eğitiminin yeniden yapılandırılması, hemşirelik eğitiminin temellendiği kavramlar | ||
8 | Dünyada ve Türkiye’de hemşirelik eğitimi için yeni gelişmeler | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Kanıta dayalı tıp ve hemşirelik | ||
11 | Kanıta dayalı tıp ve hemşirelik alanında araştırmaların incelenmesi | ||
12 | Son literatür yayınlarının taranması ve sunumu | ||
13 | Son literatür yayınlarının taranması ve sunumu | ||
14 | Son literatür yayınlarının taranması ve sunumu | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 -Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 -Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000 -Rose P (2011) Cultural Competency for Health Administration and Public Health, Jones and Barlett Publishers, 5th edition. -Yıldırım B (2010) Beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğrenci hemşirelerde eleştirel düşünme gelişimine etkisi, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı. -Özsoy SA, Yıldırım ÖB (2010) Hemşirelikte Eleştirel Düşünme. Uygulamalı Yaklaşım.ISBN NO:978-605-61163-0-8,Aydın Tuna Matbaacılık. -Ergül Ş., Bayık A (2004). Hemşirelik ve manevi bakım, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, cilt:8, sayı:1, 38-46. -Vatan F (2009) Hemşirelerde Liderlik Geliştirmede Formal Mentorluk Programı: Eylem Araştırması, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı. -İz F.B, Temel AB (2009) Hemşirelikte kültürel yeterlik, Aile ve Toplum Dergisi, 5(17), 51-58.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 5 | 3 | 15 |
Makale Kritik Etme | 6 | 6 | 36 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 194 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 0 | ||||||||||||||||
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||||||||||
ÖÇ 8 |