GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304026022023 Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği II Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Öğrencide birey, aile ve toplumun gelişimsel ve durumsal kriz durumlarında risk yaklaşımı ile halk sağlığı hemşireliği hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri ve davranışlar geliştirmektir.


Prof.Dr. Süheyla ÖZSOY; Prof.Dr. Şafak DAĞHAN; Prof.Dr. Aynur UYSAL TORAMAN


1 Birey, aile ve toplumda gelişimsel ve durumsal krizlerin tanıyabilme,
2 Gelişimsel ve durumsal kriz durumlarına özgü risk yaklaşımı geliştirebilme
3 Kriz dönemlerinde birey, aile veya topluma yönelik sağlık hizmetleri yönetim basamaklarını bilme,
4 Krizlere müdahalede disiplinler arası işbirliğinin öneminin farkında olabilme
5 Kriz durumlarına çözüm üretmede risk değerlendirmesini yapabilme, bunu gerçekleştirirken etik ilkelere uyabilme
6 Gelişimsel ve durumsal kriz yaşayan bireyin haklarının savunuculuğunu yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Risk yaklaşımı ve risk değerlendirmesinin önemi Birey, aile ve toplumda gelişimsel ve durumsal krizlere yaklaşım Yaşam dönemlerine özgü sorunlara risk yaklaşımı Olağanüstü durumlarda risk yaklaşımı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Risk yaklaşımının tanımlanması, Risk değerlendirmesi
2 Kriz tanımlanması, Birey, aile ve toplumda gelişimsel ve durumsal krizlerde yaklaşım (yüksek riskli bireyler ve aileler)
3 Bebeklik dönemi sorunlarına risk yaklaşımı
4 Çocukluk dönemi sorunlarına risk yaklaşımı
5 Okul dönemi sorunlarına risk yaklaşımı
6 Adölesan dönemi sorunlarına risk yaklaşımı
7 Genç yetişkin dönemi sorunlarına risk yaklaşımı
8 ARA SINAV
9 Yetişkin dönemi sorunlarına risk yaklaşımı
10 Yaşlı birey sorunlarına risk yaklaşımı
11 Genel toplumsal krizlerde risk yaklaşımı (göç ve yoksulluk)
12 Olağan üstü durumlarda risk yaklaşımı (sel, savaş)
13 Birey, aile ve toplum açısından istismar, şiddet ve risk yaklaşımı
14 Güç koşullar altındaki çocuklar (kimsesiz çocuklar, mülteci çocuklar, özürlü çocuklar, sokak çocukları, çalışan çocuklar)
15 FİNAL SINAVI
16 FİNAL SINAVI

Ders Kitapları: 1.Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 2.Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 3.Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000 4.Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 5.Göç Eden ve Göç Etmeyen Ergenlerin Riskli Sağlık Davranışlarının Belirlenmesi (Yürüten: Aslı Kaklım) Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı. 2009 6.Bulgaristan Göçmeni Yaşlılarda Sosyal Ağ ve Sosyal Destek (Yürüten: Hülya Çetin) Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı, 2009 7.Uysal A., Bayık A. (2009). Şiddet karşıtı eğitim programının öğrencilerin çatışma çözüm, şiddet eğilimleri ve şiddet davranışlarına yansıması, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12:1, 20-30. 8.Bayık A.T., Özsoy S.A., Uysal A., Ergül Ş., Vural B., Yıldırım B. (2009). Yaşlılarda sağlık algısı, Aile ve Toplum Dergisi, 4:16, 95-105. 9.Uysal A., Ergül Ş., Ardahan M. (2008). Okul öncesi çocuklarda yaralanma riski, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Eylül-Aralık 2008, 24:3, 105-114. 10.Koçer, A. Uysal, A. (2008). Yaşlılara yönelik sağlık hizmetleri ve evde bakım, Aile ve Toplum Dergisi, 4:13, 121-128. 11.Eroğlu F., Uysal A., Koçer A., Ergül Ş. (2007). İlköğretim okullarının okul çevre sağlığı standartları yönünden değerlendirilmesi, STED, 16:11, 169-184. 12.Dedeli, Ö., Uysal, A. Fadıloğlu Ç., Bor, S. (2007). Fekal inkontinans yaşam kalitesi ölçeği ve fekal inkontinans ciddiyet indeksi’nin Türkçe uyarlaması ve geçerlilik güvenilirlik çalışması, MN Dahili Tıp Bilimleri, 2:3-4, 82-90. 13.Uysal A., Ardahan M., Ergül, Ş. (2006). Evde yaşayan yaşlılarda düşme risklerinin belirlenmesi, Türk Geriatri Dergisi, 9:2, 75-80. 14.Uysal A., Özsoy S.A. (2003). Öğretmenlerin çocuk istismarı ve ihmalini içeren küçük öyküler üzerine görüş ve tutumları, Çocuk Forum, 6:1, 34-40. 15.Bayık A., Erefe İ., Özgür G., Özsoy S., Uysal A., Özer M., Ergül Ş. (2003). Sağlıklı Yaşlanma, Bölüm 7: Sindirim ve Boşaltım ile İlgili Sorunlarla Baş etme, Ege Üniversitesi Basımevi, 2003-İzmir, sayfa:55-63. 16.Uysal A. (2005). Kadınlar için Hasta ve Yaşlı Bakımı Eğitim Programı” Ders Notları, Bölüm I: Mesleki Eğitim,Avrupa Birliği Aktif İşgücü Programları Projesi Yayını, 2005-İzmir, sayfa: 46-48, 67-73, 79-107 17.Uysal A. (2006). Aile İçi Şiddet Olgularına Yaklaşım Meslek Grubu El Kitabı, “Aile İçi Şiddet:Tanımlar ve Epidemiyolojik Göstergeler”, “Çocuk istismarı ve İhmali”, Türkiye Yerel Gündem 21 Programı Yerel Projelere Destek Programı, YPDP/2/İzmir 1/Yayın No: 1, 2006, İzmir, sayfa: 7-11, 37-46. 18.Uysal A. (2006). Aile İçi Şiddet Aile Okulu Eğitim Kitabı, “Aile İçi Şiddet”, Türkiye Yerel Gündem 21 Programı Yerel Projelere Destek Programı, YPDP/2/İzmir 1/Yayın No:2, 2006, İzmir, sayfa:29-35.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 6 12
Bireysel Çalışma 12 3 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 160

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 0 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 1 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek