GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304036092023 İleri Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Seçmeli Ders Grubu 1 2 9,00

Doktora


Türkçe


Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşiliğinin bakım standartları,hemşirelik süreci ve hemşirelik tanılarının güncelleştirerek uygulama alanlarında kullanabilme


Prof.Dr. Olcay ÇAM


1 Ruhsal hastalıklarda etkili etmenlerin, ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği uygulamalarına etkisini saptayabilme
2 Ruhsal hastalıklarda önemli konu ve kavramları hasta gereksinimleri ile uygunluğunu değerlendirebilme
3 Ruhsal hastalıklarda önemli konu ve kavramları uygulamaya yansıtabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ruh sağlığı hemşireliğinin bakım standartları, hemşirelik süreci ve hemşirelik tanılarını ruhsal bozukluklarda ve farklı alanlarda kullanma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Uygulama alanının tanıtımı
2 Travmatik bozukluklara tarihsel yaklaşım
3 Yaşam olayları ve travma oluşumu
4 Travmanın diyalektiği
5 Terör, savaş ve ruh sağlığı üzerine etkisi
6 Tutsaklık ve ruh sağlığı üzerine etkileri
7 Aile içi şiddet, çocuk istismarı ve ruh sağlığı üzerine etkileri
8 Ara sınav
9 Travmatik bağlanma, kişilik ve ruh sağlığı üzerine etkileriTravmatik bağlanma, kişilik ve ruh sağlığı üzerine etkileri
10 Doğal afetler ve ruh sağlığı üzerine etkileri
11 Yardım çalışanlarında travma, ikincil ve dolaylı travma
12 Travmada Ruhsal Hastalıklar: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Kompleks Travma Sonrası Stres Bozukluğu
13 Travmada iyileşme ve travma sonrası büyüme
14 Travmada tedavi edici ilişki ve güvenlik sağlamada ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği yaklaşımları
15 Travmada hatırlama ve yas ve ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği yaklaşımları
16 Final Sınavı

1.1. Hoflin g C K, Leininger M M (2009), Hemşirelikte Ana Psikiyatrik Kavramlar, Çev: Aysel Kumral, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul. 2.Kum N.(2000)Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları,İstanbul. 3. Öztürk O, Uluşahin A (2008), Ruh SAğlığı ve Bozuklukları I-II. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. 4.Kaplan HI, Sadock BJ. (2004) Klinik Psikiyatri. Ed. Abay E. Çev:Nobel TıpKitabevleri, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Uygulama/Pratik 29 8 232
Rapor Hazırlama 1 3 3
Rapor Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 272

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 4 5 5
ÖÇ 2 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek