GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304046062019 Kadın Sağlığı Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar II Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Öğrencinin hemşirelikte kadın sağlığı hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamanın önemi ve hemşirelik bakımında kanıta dayalı rehberlerin kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamaktır


Prof.Dr. Gül ERTEM


1 Kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı hemşireliği tanımlama
2 Kanıt düzeyleri, kanıt düzeylerine göre araştırmaların neler olduğunu öğrenme
3 Kadın sağlığı hemşireliğinde, klinik uygulamalarda kanıta dayalı uygulamalarının önemini kavrama ve uygulamaya aktarılması konusunda gerekli girişimlerde bulunma
4 Kanıta dayalı uygulama kaynaklarına ulaşma
5 Kanıta dayalı uygulamada engelleri kavrama
6 Obstetri hemşireliğinde bakıma yönelik kanıta dayalı uygulamaları kavrama


Yok


Yok


Kanıta Dayalı Tıp ve Tarihçesi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Kanıta Dayalı Tıp ile ilgili tüm tanımlar Kanıt düzeyleri: Elde edilebilir en iyi kanıt nedir? Kanıta Dayalı Uygulama Süreci ve Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları Sistematik İnceleme (Systematic reviews) ve Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri Prekonsepsiyonel Döneme İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar Prenatal Döneme İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar Doğumda Kanıta Dayalı Uygulamalar Doğum Sonrası Döneme İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar Doğum Sonrası Kanamalara İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar Yenidoğana İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar Emzirme Döneminde Kanıta Dayalı Uygulamalar Riskli Gebeliklere İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar Aile Planlamasına Yönelik Kanıta Dayalı Uygulamalar Kanıta Dayalı Uygulamalara İlişkin Çalışmaların İncelenmesi Arasınav Final


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kanıta Dayalı Tıp ve Tarihçesi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
2 Kanıta Dayalı Tıp ile ilgili tüm tanımlar Kanıt düzeyleri: Elde edilebilir en iyi kanıt nedir?
3 Kanıta Dayalı Uygulama Süreci ve Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları
4 Sistematik İnceleme (Systematic reviews) ve Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri
5 Prekonsepsiyonel Döneme İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar
6 Prenatal Döneme İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar
7 Doğumda Kanıta Dayalı Uygulamalar
8 Doğum Sonrası Döneme İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar
9 Doğum Sonrası Kanamalara İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar
10 Yenidoğana İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar
11 Emzirme Döneminde Kanıta Dayalı Uygulamalar
12 Riskli Gebeliklere İlişkin Kanıta Dayalı Uygulamalar
13 Aile Planlamasına Yönelik Kanıta Dayalı Uygulamalar
14 Kanıta Dayalı Uygulamalara İlişkin Çalışmaların İncelenmesi
15 Arasınav
16 Final

1. Babadağ K., Kara M. (2004). Kanıta Dayalı Hemşirelik ve Meslekleşme, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7(2):112-117. 2. Babadağ K. (2003). Kanıta Dayalı Hemşirelik, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 3. Bilgin N.Ç. Potur D.C. (2010). Doğum Sonu Dönem Kanıt Temelli Yaklaşımlar Ve Hemşirelik Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 3(3):80-87. Jido T. A., Yakasai I. A. (2013). Preeclampsia: A review of the evidence, Annals of African Medicine, 12(2):75-85. 4. Kocaman G. (2003). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 5(2):61-69. 5. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 6. National Institute for Health and Clinical Excellence (NICE) (2006). Postnatal Care: Routine Postnatal Care of Women and Their Babies, Nice Guideline 37 (Last Updated: 22 January 2011), http://www.nice.org.uk/nicemedia/live/10988/30146/30146.pdf, Erişim Tarihi: 09.01.2013. 7. Yılmaz M. (2005). Hemşirelik Bakım Hizmetinin Kalitesini Geliştirme Yolu Olarak Kanıta Dayalı Uygulama, C.Ü. HYO Dergisi, 9(1):61-69. 8. Yurtsever S., Altıok M. (2006). Kanıta Dayalı Uygulamalar ve Hemşirelik, F.Ü. Sağlık Bil. Dergisi, 20(2):159-166. 9. The Cochrane Library. www.cochrane.org.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 10 2 20
Final Sınavı 10 2 20
Derse Katılım 12 2 24
Bireysel Çalışma 8 8 64
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 8 64
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 10 80
Toplam İş Yükü (saat) 272

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek