GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304056902014 Bilişim Hemşireliği Seçmeli Ders Grubu 2 4 6,00

Doktora


Türkçe


21 yüzyılda bilişim, internet diğer medya kanalı aracılığı ile tüketicilere bilgi sunmak hızla gelişmektedir. Günümüzde bakımı gerçekleştirirken teknoloji ve bilimin bize sunduğu olanakları mesleğimize yansıtmamızda diğer mesleklerde olduğu gibi bilişim hemşireliğine ihtiyaç bulunmaktadır. Sağlık bakımının iyileştirilmesi, hastalıkların önlenmesi, öz bakım, hasta merkezli bakım süreçlerinde teknoloji ve bilişim hemşireliği çağa ayak uydurmada önemli bir role sahiptir.


Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN


1 Bilgisayar teknolojisinin hemşirelik uygulamaları, eğitim, yönetim ve araştırma faaliyetlerini geliştirmesini sağlamak
2 Hemşirelikte bilgisayar teknolojisini kullanarak sorgulama, eleştirel düşünme ve kendini ifade etme becerilerini geliştirmek
3 Bilgisayarın sağlık alanında, hemşirelerin çalışmalarında nasıl kullanıldığını araştırmak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilişimde Kavramlar, Bilişim Hemşireliğine Giriş, Akut Bakım Ortamlarında Bilişim Hemşireliği, Bireysel Elektronik Sağlık Kayıt Sistemleri, Hastanelerde Elektronik Sağlık Kayıt Sistemleri, Elektronik Sağlık Kayıt Sisteminde Hemşirenin Rolü, Taburculuk Planında Bilişim Hemşireliği, E-Sağlık Ağı, Tele Hemşirelik, Tele Hemşirelik Ağı, Türkiye’de Tele Hemşirelik, Sağlıkta Nano Teknoloji, Robotik Cerrahi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Bilişim Nedir? Hemşirelikte Bilişim
3 Bilişim Hemşireliği Eğitimi (Lisans, Lisansüstü) Bilişim Hemşireliğinde Kıtalara Bakış
4 Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HIMS) (Hospital Information Management System) Ve Hemşirelik
5 Tatil
6 E-Sağlık Konusunda Uluslararası Kuruluşların Önerileri
7 Bireysel E-Sağlık Kayıtları (E-Nabız, Diğer Siteler)
8 Tatil
9 E-Sağlık Kayıtları İçinde Hemşirelik E-Sağlık Kayıtlarının Hemşirelik Açısından İncelenmesi
10 Ara Sınav
11 Hemşirelik Bilişimi Klinik Uygulamaları Nasıl Etkiliyor?
12 Hemşirelik Bilişimin Kanıt Temelli Uygulamalara Etkisi
13 Hemşirelik Uygulamalarında Teknoloji Kullanımı
14 Sağlık Hizmet Kalitesini Artırmada Bilişim Hemşireliği
15 Final Sınavı

1.Meadows, G. (2002) Nursing Informatics: An evolving specialty. Nursing Economics, 20(6),300-302. 2.Staggers, N., Gassert, C. & Curran, C. (2002). A Delphi study to determine informatics competencies for nurses at fom levels of practice. Nursing Research, 51(6),383-390. 3.Staggers, N. & Lasome, C. (2005). RN.: An executive infonnatics career. CIN:Computers, Informatics, Nursing, 23(4),201-206. 4. Hassett, M. (2006). Case Study: Factors in Defining the Nurse Informatics Specialist Role. Journal of Healthcare Information Management, 20(2), 30 - 35. 5.American Medical Informatics Association. (n.d.) Roles in Nursing Informatics. 6. National Advisory Council on Nurse Education and Practice. (1997) . A National Informatics Agenda for Nursing Education and Practice - Report to the Secretary of the Department of Health and Human Services. Rockville, MD: Health Resources and Services Administration. 7.Weaver, C. A., Delaney, C. S., et aL. (2006). Nursing and Informatics for the 21st Century. Chicago, IL: HIMSS (Productivity Press 1st ed). 8.Scope and Practice for Nursing Informatics. ANA 2008. 9. Shortliffe, E., & Cimino, J. (2006). Biomedical informatics: Computer Applications in Health Care and Biomedicine. Springer Verlag.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 4 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 172

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 0 5 5
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek