Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305066042016 | İleri Antrenman Bilimi II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; haftalık, aylık, yıllık ve olimpik planlamanın yapılandırılması, besleneme, yetenek seçimi ve ilkeleri, performans testleri ile sürantrenman ve yükseklik antrenmanlarının özelliklerini öğretmek.
PROF. DR. BAHTİYAR ÖZÇALDIRAN
1 | Haftalık, aylık, yıllık ve olimpik planlamanın ilkelerini kavrayabilme |
2 | Sürantrenman kavramını öğrenebilme |
3 | Yükseklik antrenmanlarının yapısını ve detaylarını öğrenebilme |
4 | Farklı yaş, performans ve branş gruplarına yönelik yıllık planlamanın tüm ayrıntılarının yer aldığı ödev hazırlayabilme ve sunabilme |
5 | Yetenek seçim ve ilkelerini öğretebilme |
6 | Performans teslerini(saha ve laboratuar) öğretebilme |
7 | Sürantrenman kavramı ve detaylarını öğretebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenman biliminde tüm öğrenilen konuların birleştirilmesi sonucu oluşan haftalık, aylık yıllık ve olimpik planlamanın yapısı ile bu yapının farklı yaş ve performans gruplarındaki farklılıkları, sürantrenman olgusu ve yükseklik antrenmanları arasındaki ilişkiler ile yetenek seçimi ve pereformans testlerinin incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İşlenecek konuların açıklanması ve ödev dağılımı. | ||
2 | Yükseklik antrenmanları ve bu antrenmanlara yönelik makale çalışmaları. | ||
3 | Sürantrenman ve bu konuya yönelik makale çalışmaları. | ||
4 | Her iki konuya yönelik makale çalışmaları. | ||
5 | Yetenek seçimi ve farklı modellerin incelenmesi | ||
6 | Ülkemizde ve Dünyada uygulanan yetenek seçim modellerinin tartışılması | ||
7 | Makale çalışmaları | ||
8 | Ödev sunumları-ara sınav | ||
9 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması ve makale çalışmaları , ödev dağılımı | ||
10 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması ve makale çalışmaları | ||
11 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması ve makale çalışmaları | ||
12 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması | ||
13 | Performans testleri (Saha) | ||
14 | Performans testleri (Laboratuar) | ||
15 | Performans testlerine yönelik makale çalışmaları | ||
16 | Ödev sunumu-Final sınavı |
Ders Kitabı: 1. Vladimir I. (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, 2. Vladimir I. (2008), Block Periodization, UAC, Michigan USA, 3. Steven, J.F, Kraemer, W.J., (1996), Periodization Breakthrough, ARP, USA Yardımcı Kitaplar: 1. Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara 2. Muratlı, S., Şahin, G., Kalyoncu, O. (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |