Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305066172019 | Çocuk ve Spor | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 15,00 |
Doktora
Türkçe
Hareket eğitiminin tanımlanması, bu eğitimin yaş gruplarına göre içeriğinin ortaya konması ve fizyolojik etkilerinin incelenmesi.
Doç. Dr. Gülbin RUDARLI NALÇAKAN
1 | Çocuk ve gençlik dönemlerinin fiziksel ve fizyolojik özelliklerini tanımlayabilme. |
2 | Çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin içeriğini kavrayabilme. |
3 | Çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin fiziksel ve fizyolojik etkilerini tanımlayabilme. |
yok
Bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerinin fiziksel ve fizyolojik özellikleri, hareket eğitiminin tanımı ve yaş gruplarına özel hareket eğitiminin içeriği, çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin fiziksel ve fizyolojik etkileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerinin özellikleri fiziksel ve fizyolojik özellikleri | ||
2 | Temel beceri eğitimi | ||
3 | Topa ve farklı sportif aletlere alışma çalışmaları | ||
4 | Esneklik ve sürat çalışmaları. | ||
5 | Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları. | ||
6 | Çocuklarda sportif özelleşme dönemi | ||
7 | Sportif branşlarla tanışma | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yaşam boyu aktif olma ilkesi ve sonuçları | ||
10 | 0-2 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
11 | 2-4 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
12 | 4-6 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
13 | 6-8 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
14 | 8-10 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
15 | 6-8 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
16 | Final sınavı. |
Uzun vadeli sporcu gelişimi; Balyi I., Way R., Higgs C., 2016 (Çev.: Ekim Pekünlü) Children and Sports Training; Drabik J.,1995
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 0 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 1 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 |