| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9305066252019 | Yetenek Seçimi ve Testler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 15,00 |
Doktora
Türkçe
Spor dallarına göre yeteneğin aranması, tanınması, seçilmesi ve gelişimlerinin izlenmesine ilişkin temel ilkeler, uygun yöntemler ve uygulama modelleri konularında bilgilendirmektir.
Doç..Dr. Ercan HASLOFÇA
| 1 | Spor dallarına göre yeteneği tanımlayabilme, |
| 2 | Spor dallarına göre yeteneğin seçilmesi ve yönlendirilmesine ilişkin temel ilkeleri kavrayabilme, |
| 3 | Spor dallarına göre yeteneği arama modellerini açıklayabilme, |
| 4 | Spor dallarına göre yeteneğin seçilmesi ve yönlendirilmesine ilişkin aşamaları açıklayabilme, |
| 5 | Spor dallarına göre yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testlerini tanımlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme, |
| 6 | Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Spor dallarına göre yeteneğin tanımlanması; yeteneği arama, seçme ve yönlendirmede temel ilkeler; yeteneği arama, seçme ve yönlendirmede aşamalar ve örnek uygulama modelleri; Spor dallarına göre yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Spor dallarının özellikleri ve spor dallarına göre yeteneğin tanımlanması | ||
| 2 | Yeteneği arama, seçme ve yönlendirmede temel ilkeler | ||
| 3 | Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde aşamalar | ||
| 4 | Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde eski doğu bloğu ülkelerinde uygulanan yetenek modellerinin incelenmesi | ||
| 5 | Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde batılı ülkelerde uygulanan yetenek modellerinin incelenmesi | ||
| 6 | Türkiye’de Spor Kurumlarının (GSGM ve GSGM’ne bağlı Spor Federasyonlarının) yetenek modellerinin incelenmesi | ||
| 7 | Türkiye’de yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Atletizmde (koşu, atlama, atma ve yürüyüş branşlarında) yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
| 10 | Yüzme ve Cimnastik branşlarında yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
| 11 | Futbolda yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
| 12 | Basketbol ve Hentbolda yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
| 13 | Voleybolda yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
| 14 | Raket sporlarında yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
| 15 | Mücadele sporlarında yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
| 16 | Final sınavı |
Reiman, M. P., (2009), Functional Testing in Human Performance, Human Kinetics Hoffman, j. (2006), Norms for Fitness, Performance, and Health, Human Kinetics Karl, K., (2001), Sporda Yetenek Arama Seçme ve Yönlendirme, Çeviren: Hale Harputluoğlu, Bağırgan Yayımevi
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 61 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| ÖÇ 6 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |