Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305076742019 | Beden Eğitimi ve Sporda Multidisipliner Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Ders, beden eğitimi ve spor alanıyla benzer, ortak veya birbirinden ayrılan, farklı disiplin ve yaklaşımları, alanla ilgili yeni yaklaşım ve perspektifleri ele almaktadır. Bu bakımdan ders, alan öğrencilerine düşünce ve düşüncelerini gerçekleştirme aşaması olan yaratı sürecine içerik sağlama ve alanın diğer disiplinleri nasıl etkilediği veya diğerlerini nasıl etkilendiği konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Doç. Dr Olcay Kiremitci
1 | Disiplinlerarası yaklaşımı pratik eder. |
2 | Disiplinlerarası yaklaşımla yeni eğilimleri tanımlar. |
3 | Disiplinlerarası yaklaşım kapsamında öğrendiklerini bitmiş proje olarak yapılandırır. |
4 | Ders kapsamında öğrendikleriyle alan ile ilgili akademik çalışmalar hazırlar, ileriye dönük akademik çalışmalarını planlar lisans üstü düzeyde tez çalışması oluşturur |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Beden eğitimi ve Spor Bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek Spor Bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, spor felsefesine bağlı olarak gelişen meslek anlayışları ve Spor Bilimlerinin geleceği gibi konuların öğrenimini kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | GİRİŞ, DERS İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI | ||
2 | DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM | ||
3 | DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM | ||
4 | DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM ve BEDEN EĞİTİMİ DERS TASARIMI | ||
5 | DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM ve BEDEN EĞİTİMİ DERS TASARIMI | ||
6 | ARAŞTIRMA/PROJESİ KONSEPT GELİŞTİRME | ||
7 | ARAŞTIRMA/PROJESİ KONSEPT GELİŞTİRME | ||
8 | ARAŞTIRMA KONUSU BELİRLEME | ||
9 | ARAŞTIRMA/PROJESİ. SUNUM VE TARTIŞMA | ||
10 | ARAŞTIRMA/PROJESİ. SUNUM VE TARTIŞMA 2 | ||
11 | ARAŞTIRMA/PROJESİ. SUNUM VE TARTIŞMA 3 | ||
12 | ARAŞTIRMA/PROJESİ. SUNUM VE TARTIŞMA 4 | ||
13 | GENEL TEKRAR | ||
14 | Genel Tekrar |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 286 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |