Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305076242019 | Motor Performansın Psikolojik Temelleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; becerilere yönelik kavramları ve becerileri etkileyen değişkenleri öğretmek, beceri çeşitleri hakkında bilgiler vermek, sportif becerilerin öğretim yöntemlerini inceleyerek becerilerin transfer durumlarını öğretmek, öğrenilen becerilerin korunması konusunda etkili değişkenleri kavratmaktır.
Assist. Prof. Dr. ERSİN ALTIPARMAK
1 | Motor Öğrenme Teorilerini Tanımlayabilme |
2 | Eylem, yetenek ve hareket, beceri terimlerini tanımlayıp ayırt edebilme |
3 | Üç motor beceri sınıflandırmasının her biri için ortak motor beceri özelliklerini tanımlayın |
4 | Motor öğrenmeyi değerlendirmede ölçmenin önemli rol oynadığı anlama. |
5 | Nöronun genel yapısını ve nöron türlerini ve işlevlerini betimlemek. |
6 | Bir motor üniteyi ve hareketlerin kontrolü ile ilişkisini tanımlama |
7 | Öğrenmeyle ilişkili aşamaları anlama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Motor becerilerin kazanımı ve performansı ile ilgili faktörlerin incelenmesi. Uygun araştırma bulgularının incelenmesini ve analizini içerir. Bu dersin amacı, öğrenciye egzersiz, spor ve fiziksel aktivitedeki psikolojik ve sosyal süreçleri derinlemesine ve kapsamlı bir şekilde anlatmaktır. Odak noktası, fiziksel, duygusal ve bilişsel yönler de dahil olmak üzere egzersiz ve spor davranışını yönettiği iyi bilinen temel teorik psikososyal ilkelerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve motor öğrenme çalışmaları | ||
2 | Beceri öğrenmeyi tanımlama ve değerlendirme | ||
3 | Becerileri sınıflandırma sistemleri | ||
4 | Beceri öğrenme süreci, açık / örtük öğrenme | ||
5 | Öğrenme aşamaları, motor beceri sınıflandırmaları | ||
6 | Dikkatsel odak ve kapasite | ||
7 | Gözlemsel öğrenme | ||
8 | Sözel talimatlar | ||
9 | Geri bildirim | ||
10 | Öğrenmenin transferi | ||
11 | Uygulama Koşulları | ||
12 | Bellek | ||
13 | Motor Kontrol teorileri | ||
14 | Bütün ve Parça uygulama |
Cratty B.j. Teaching Motor Skills, Derleyen Prof.Dr. Hasan Kasap, İstanbul, 1988 Açıkgöz K. Etkili Öğrenme ve Öğretme, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 1996 Magill R.A. Motor learning, USA, 1989 Schmidt R.A. Motor Control And Learning, Human Kinetics, USA,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Makale Kritik Etme | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 310 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 |