| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9305076542019 | Sporda Hakemlik Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı hakemlerin yaşadığı ve çalıştığı çevreyi anlayabilmektir. Öğrenciler sporun kural kitaplarının nasıl uygulandığını daha iyi anlayacaktır.
| 1 | İnsanların yanlış anladığı hakemlerin iç dünyasına bir perspektif kazanmak |
| 2 | Hakemlik ile ilgili bilimsel bir çalışma yürütebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Kaygı Stress Psikolojik beceriler Dikkat Karar verme
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Role of the referees in a game / Motor and Cognitive characteristics of a referee | ||
| 2 | Hakemlerin Özellikleri | ||
| 3 | Müsabakaya Hazırlığı | ||
| 4 | Müsabaka sürecindeki stratejilerin / Müsabaka sonrasında değerlendirme | ||
| 5 | Hakemlerin iletişimi | ||
| 6 | Media and Referees | ||
| 7 | Özgüven | ||
| 8 | Imagery | ||
| 9 | Motivasyon-Hedef belirlemenin | ||
| 10 | Başarısızlık korkusu | ||
| 11 | Duygu durumunun düzenlenmesi | ||
| 12 | |||
| 13 | Tükenmişlik | ||
| 14 | Kendinle konuşma ve gevşeme egzersizleri |
Weinberg, Psychology of Officiating , 1995 American Sport Education Program, Succesfull Sport Officiating, 2011. 2nd edition, Human Kinetics. Blowing The Whistle: The Psychology of Football Refereeing, (2019), Carrington, S., Dark River Publishing
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Takım/Grup Çalışması | 5 | 5 | 25 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
| Okuma | 25 | 5 | 125 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 293 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
| ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |