| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9305076572019 | Beden Eğitiminde Veri Analizi ve Raporlama | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Eğitim bilimlerinde ileri istatistik teknikleri ile analiz yapmak, yorumlamak ve anlamak.
Doç. Dr. Olcay KİREMİTCİ
| 1 | Bilimsel Araştırmalarda istatistiksel yöntemlerin önemini kavrayabilme. |
| 2 | Temel istatistik bilgisi. |
| 3 | İstatistiksel ölçüleri tanıyabilme ve kullanabilme |
| 4 | İstatistik paket programlarını kullanabilme. |
| 5 | Bilimsel araştırmalarında uygun istatistiksel teknikleri seçebilme. |
| 6 | İstatistiksel çözümleme tekniklerinden elde edilen bulguları çizelgelerde gösterebilme. |
| 7 | Bilimsel araştırmalarında kullanılan istatistiksel tekniklerden elde edilen bulguları yorumlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çok değişkenli istatistiğe giriş, Varyans ve covaryans analizi: ANOVA ve ANCOVA, Karışık ANOVA, MANOVA ve MANCOVA, Lojistik Regresyon, Kümeleme analizi, Discriminant analizi, Güvenirlik ve Geçerlilik analizi, Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | İstatistik ve Araştırma: Temel Kavramlar (değişken, evren, örneklem, vb) Yığılma, dağılma ve ilişki ölçülerine genel bakış. | ||
| 2 | İstatistikte Bilgisayar kullanımı ve uygulamalar: SPSS (veri girişi, program işletim sistemi) | ||
| 3 | İstatistiksel Ölçüler: İlişki Ölçüleri (basit ve kısmi korelasyon) | ||
| 4 | İstatistiksel Ölçüler: İlişki Ölçüleri (basit doğrusal regrasyon analizi) | ||
| 5 | Testlerin geçerlik ve güvenirlik analizlerinde kullanılan bazı istatistikler. | ||
| 6 | Yapısal eşitlik modeli: Doğrulayıcı Faktör Analizi (LISREL paket programı) | ||
| 7 | Yapısal eşitlik modeli: Doğrulayıcı Faktör Analizi (LISREL paket programı) | ||
| 8 | Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi: T Testleri | ||
| 9 | Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi: F Testleri (iki faktörlü anova) | ||
| 10 | Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi: F Testleri (karışık ölçümler için iki faktörlü anova) | ||
| 11 | Tek faktörlü kovaryans analizi | ||
| 12 | Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi: Post-Hoc Çoklu Karşılaştırma Testleri | ||
| 13 | Parametrik Olmayan Testler: Ki-Kare, U, KR ve Wilcoxson Testleri | ||
| 14 | Bilgisayar Paket Programları çıktılarının raporlaştırılması. |
1. Büyüköztürk, Ş.; Ö. Ç. Bökeoğlu; N. Köklü (2009) Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi. 2. Büyüköztürk, Ş. (2010) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi. 3. Tan, Ş. (2008) Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PEGEM Yayınevi 4. Tekin, V. N. (2006) İstatistiğe Giriş, Ankara: Seçkin Yayıncılık. 5. Kaptan, S. (1993). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara. 6. Karasar, N. (1995). Bilimsel araştırma yöntemi (7. Basım). Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık. 7. Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel yayın dağıtım
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 3 | 3 | 9 |
| Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| Rapor Sunma | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
| Performans | 3 | 3 | 9 |
| Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 287 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 2 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 5 | 3 | ||||||||
| ÖÇ 6 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 |