Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305076632019 | Beden Eğitiminde Yaratıcılık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Doktora
1. Yaratıcılık, Drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi,2. iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb.temel kavramları kavraması 3. Bireysel yaratıcılık becerisini arttırması 4. Takım çalışması becerisini arttırması 5. Kişiler arası iletişim becerisini arttırması
A. Meliha Canpolat
1 | Yaratıcı Drama yöntemiyle ilgili temel kavramları bilme. |
2 | Bireysel Yaratıcılık becerilerini arttırabilme |
3 | Takım çalışması becerilerini arttırabilme |
4 | Kişiler arası iletişim becerilerini geliştirebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. - Dramanın Yararları: Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri. - Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, Dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation), rol oynama (role play), fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb.) - Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı - Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları - Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar - Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları - Yaratıcı dramanın Öğeleri/Drama Uygulamaları - Yaratıcı dramanın Boyutları/Drama Uygulamaları - Bireysel Özellikler ve Bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları - Bireyler ve Gruplar arası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları - Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları - Uyum, gözlem çalışmaları/Drama Uygulamaları - Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamaları - Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama/Drama Uygulamaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma İletişim etkileşim Çalışmaları | ||
2 | Yaratıcılık Kavramı | ||
3 | Güven Çalışmaları | ||
4 | 5 duyu çalışmaları, | ||
5 | Yaratıcı drama ve Sanatlar(edebiyat), teknikler, | ||
6 | Kuramsal anlatım, tartışma ve örnekler | ||
7 | Yaratıcı drama ve Sanatlar(resim),öğretim teknikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yaratıcı drama ve Sanatlar(obje ve fotoğraf), | ||
10 | Yaratıcı drama ve Sanatlar(müzik), | ||
11 | Beden Eğitiminde Yaratıcılık İle ilgili Makale İnceleme | ||
12 | Beden Eğitiminde Yaratıcılık İle ilgili Makale İnceleme | ||
13 | Beden Eğitiminde Yaratıcılık İle ilgili Makale İnceleme | ||
14 | Genel değerlendirme, özet ve ders planı örnekleri inceleme | ||
15 | Final Sınavı |
Öztürk, Ali vd. (2005) Çocukta Yaratıcılık ve Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir - Öztürk, Ali vd. (2007) İlköğretimde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir - Üstündağ, Tülay (2004) Drama Öğretmenimin Günlüğü (6. Baskı) Pegem A yayınları, Ankara - May, Rollo (2007), Yaratma Cesareti, Metis Yay., İstanbul - Üstündağ, Tülay (2000). Pegem A yay., Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Performans | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 298 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 |