Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305076642019 | Beden Eğitiminde Sınıf Yönetim Teori ve Stratejileri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 10,00 |
Doktora
Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar.
Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Meliha Canpolat
1 | 1. Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlayabilmek |
2 | 2. Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek. |
3 | 3. Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. |
4 | 4. Ability to comprehend and prevent the undersirable student behaviors in classroom. |
5 | 5. Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavrayabilmek. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetiminin temel kavramları | ||
2 | Sınıf yönetimini etkileyen etmenler | ||
3 | Sınıfın Fiziksel Düzenini Oluşturma | ||
4 | Sınıf içi öğretim etkinliklerinin yönetimi | ||
5 | Sınıf içi iletişim ve etkileşim | ||
6 | Sınıfta zaman yönetimi | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Sınıf Disiplini | ||
9 | Disiplin Modelleri | ||
10 | Sınıf Kurallarının Oluşturulması | ||
11 | İstenmeyen davranışların yönetimi | ||
12 | Güdülenme/Sınıfta Lİderlik | ||
13 | Sınıf yönetimi ile ilgili makale incelemesi | ||
14 | Sınıf yönetimi ile ilgili makale incelemesi | ||
15 | Final Sınavı |
Leyla Küçükahmet (Ed.)(2009) "Sınıf Yönetimi". NObel Yayıncılık, Ankara. Münire Erdem (2005). Sınıf Yönetimi. Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Performans | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 312 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |