Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305076672019 | Beden Eğitimi için Öğrenme Modelleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin ; Öğretim modellerini ve çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerinin bedensel, zihinsel ve psiko-sosyal özelliklerini bilmesidir. Ayrıca bireyin öğrenme özelliklerinin ölçülmesinde ihtiyaç duyulan unsurları ve özelliklerini bilmesidir.
Doç. Dr Olcay Kiremitci
1 | Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
2 | Öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklar. |
3 | Öğrenme kuramlarını özelliklerine göre sınıflar. |
4 | Öğrenme kuramlarını ve aralarındaki farkları açıklar. |
5 | Öğrenme stratejilerini açıklar. |
6 | Öğrenme stratejilerini özelliklerin göre sınıflandırır. |
7 | Öğrenme ve öğretme stillerini açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme ve öğretme kuram ve modelleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler | ||
2 | Öğrenme kuramları, davranışçı öğrenme kuramları I (klasik koşullanma) | ||
3 | Davranışçı öğrenme kuramları II (Bitişiklik ve bağlaşımcı öğrenme kuramları) | ||
4 | Davranışçı öğrenme kuramları III | ||
5 | Sosyal biliş kuramı | ||
6 | Gestalt kuramı, Bilgiyi işleme kuramı Nörofizyolojik kuram | ||
7 | Öğrenme-öğretme modelleri | ||
8 | Öğrenme-öğretme modelleri | ||
9 | Öğretme stratejileri | ||
10 | Etkili öğretim modeli, öğretim etkinlikleri, işbirlikli öğrenme | ||
11 | Öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, stil odaklı öğretim tasarımı | ||
12 | Etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri. | ||
13 | Öğretimde çağdaş yaklaşımlar I | ||
14 | Öğretimde çağdaş yaklaşımlar II |
Kaya, Alim ve diğerleri (2009). Eğitim Psikolojisi, 3.Baskı, Pegem A Yay., Ankara Morgan, Cliford T. Psikolojiye Giriş. Hacettepe Üniversitesi yayınları. Atkinson, Rita L. Psikolojiye Giriş. Arkadaş yayınlar, Ankara. Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi yayınlar, Ankara. Ulusoy, Ayten vd. Gelişim ve Öğrenme. Anı yayıncılık, Ankara. Yeşilyaprak, Binnur (Ed.)(2011). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Pegem Akademi yayınları, 20. Baskı,Ankara. Oral, Behçet (Ed.)(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegem Akademi yayınları, Ankara Schunf, H.Dale (2010). Çev. Muzaffer Şahin, Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla, Nobel Yayın Dağ. Ankara Philips, D.C ve Soltis C.F. (2005). Öğrenme:Perspektifler, Nobel Yayın Dağ. Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
Rapor Sunma | 4 | 3 | 12 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 301 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 |