Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101036212010 | Metal Toksikolojisine Biyokimyasal Bakış | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
. Hemen hemen tüm metaller belirli bir miktarın üzerinde alındıklarında toksik etki yaratırlar. Hatta metallerin büyük bir kısmı, çok düşük derişimlerde bile toksik etki yarattıkları için sağlık ve çevre açısından çok önemlidirler. Bu derste ağır metallerin toksik özelliklerine değinilerek, insan sağlığına etkilerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Assoc. Prof. Dr. Sinan AKGÖL
1 | Ağır metaller ve Ağır metal giderimi alanındaki araştırma sonuçlarını algılayabilme ve yorumlayabilme |
2 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip edebilme ve sunum yapabilme, |
3 | Ağır metaller hakkında bilgi sahibi olma |
4 | Ağır metallerin genel özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olma ve toksik özelliklerini öğrenme |
5 | Ağır metal toksikolojisi hakkında yenilikleri takip edebilme ve yorumlayabilme |
6 | Ağır metal giderimi konusunda bilgi sahibi olarak alternatif giderim yöntemleri kurgulayabilme |
Yok
Yok
İnsan Vücudunun Elementel Bileşimi. Biyolojide Önemli Elementler, Miktarları ve Rolleri. Ağır metallere Maruz Kalma Nedenleri. Metal Kirlilikleri. Sularda Ağır Metal Kirliliği. Alüminyum ve Alüminyum Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. Arsenik ve Arsenik Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. Civa ve Civa Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. Kurşun ve Kurşun Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. Demir ve Demir Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. Kadmiyum ve Kadmiyum Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. Krom ve Krom Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. Metal Zehirlenmesi Tedavisinde Kullanılan Antidotlar. Ayırma İşlemleri. Polimerik Sorbentler. Uygulamalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İnsan Vücudunun Elementel Bileşimi, Biyolojide Önemli Elementler, Miktarları ve Rolleri. | ||
2 | Ağır metallere Maruz Kalma Nedenleri, Metal Kirlilikleri. | ||
3 | Sularda Ağır Metal Kirliliği. | ||
4 | Alüminyum ve Alüminyum Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. | ||
5 | Arsenik ve Arsenik Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. | ||
6 | Arasınav | ||
7 | Civa ve Civa Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. | ||
8 | Kurşun ve Kurşun Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. | ||
9 | Demir ve Demir Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. | ||
10 | Kadmiyum ve Kadmiyum Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri. | ||
11 | Krom ve Krom Metabolizması, Kirliliği, Toksik Etkileri | ||
12 | Metal Zehirlenmesi Tedavisinde Kullanılan Antidotlar. | ||
13 | Ayırma İşlemleri. Polimerik Sorbentler. Uygulamalar. | ||
14 | Sunum | ||
15 | Sunum | ||
16 | Final sınavı |
Casarett and Doull’s “Toxicology, The basic Science of Poisons”, Macmillan Publishing Company, 2nd Edition, New York, 1975. Irena Sherameti, Ajit Varma, “Soil Heavy Metals (Soil Biology)”, Sringer-Verlag, Berlin, 2010. William Rasmussen, Natural Mercury Detoxification (Paperback), Metabolic Balance Press (LLC), Florida, USA, 2002.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 245 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 |