GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101056112007 İstatistiksel Sonuç Çıkarım Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, istatistiksel sonuç çıkarım konularını incelemektir.


Asst. Prof. Dr. Hakan Savaş SAZAK


1 Üstel aileler ile çalışabilme
2 Temel kavram ve tanımları anlayabilme
3 Yansızlık, tutarlılık ve etkinlik bilgisi edinebilme
4 Ortak yeterli ve tam istatistikleri öğrenebilme
5 Tahmin edici bulma yöntemlerini öğrenebilme
6 Tahmin edicileri karşılaştırabilme
7 Düzgün en küçük varyanslı yansız tahmin edicileri bulabilme
8 Yeterli istatistik ve tam istatistik bilgisi


Yok


Yok


Yeterlilik prensibi, yeterli istatistikler, Neyman-Fisher faktorizasyon teoremi, ortak yeterli istatistikler, minimal yeterli istatistikler, yardımcı istatistikler, tam istatistikler, üstel aileler, yansızlık ve teklik, olabilirlik prensibi, olabilirlik fonksiyonu, tahmin edici bulma yöntemleri, momentler yöntemi, en çok olabilirlik tahmin edicileri, Bayes tahmin ediciler, tahmin edicileri değerlendirme yöntemleri, hata kareler ortalaması, en iyi lineer yansız tahmin ediciler, yansızlık, düzgün en küçük varyanslı yansız tahmin ediciler, Cramer-Rao eşitsizliği, etkinlik, tutarlılık.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, amacı, içeriği ve kaynaklar
2 Yeterlilik prensibi ve yeterli istatistikler
3 Neyman-Fisher faktorizasyon teoremi
4 Ortak yeterli istatistikler, minimal yeterli istatistikler ve yardımcı istatistikler
5 Tam istatistikler
6 Üstel aileler
7 Yansızlık ve teklik
8 Ara sınav
9 Olabilirlik prensibi, olabilirlik fonksiyonu
10 Tahmin edici bulma yöntemleri; momentler yöntemi
11 En çok olabilirlik tahmin edicileri, Bayes tahmin ediciler
12 Tahmin edicileri değerlendirme yöntemleri, hata kareler ortalaması
13 En iyi lineer yansız tahmin ediciler
14 Yansızlık, düzgün en küçük varyanslı yansız tahmin ediciler, Cramer-Rao eşitsizliği
15 Etkinlik, tutarlılık.
16 Final sınavı

Casella, G., Berger, R., (1990) Statistical Inference, Duxbury Press. Shao, J., (1999) Mathematical Statistics, Springer.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Performans 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 212

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 4 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek