Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101056172010 | Doğrusal Olmayan Optimizasyon Problemlerinin Bilgisayar Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin en iyileme kavramını ve teorik alt yapısını anlamasını, kısıtsız doğrusal olmayan programlama problemlerini çözen yöntemleri kavramasını ve bu yöntemleri C++ programlama dilinde programlayabilmesini sağlamaktır.
Assist. Prof. Dr. Ali Mert
1 | Herhangi bir kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemini çözebilen yönteme ilişkin kod oluşturabilme |
2 | En iyileme hakkındaki güncel yayınları takip edebilme |
3 | Herhangi bir kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemini çözebilen yöntemi uygulayabilme |
4 | En iyileme konusunun teorik altyapısını kavrayabilme |
5 | Herhangi bir kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemini çözebilen yöntemi seçebilme |
6 | İlk kez karşılaştığı türde doğrusal olmayan bir en iyileme problemini modelleyebilme |
7 | Farklı türdeki en iyileme problemlerini tanıyabilme |
Yok
Yok
En iyileme kavramı hakkında genel bilgiler. Kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemleri hakkında temel kavramlar. Kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemlerini çözen yöntemler ve bu yöntemlerin kodlarının oluşturulması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | En iyilemenin matematiksel temelleri. En iyileme probleminin yapısı. | ||
2 | Kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemleri hakkında temel teoremler. | ||
3 | Temel programlama bilgileri. C++ hakkında bilgiler. | ||
4 | İkiye bölerek arama yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
5 | Altın oran yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
6 | Fibonacci yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
7 | İkiye Parçalayarak Arama Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Newton Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
10 | Dönüşümlü Koordinatlar Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
11 | Hooke ve Jeeves Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
12 | Powell Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
13 | En Dik Azalma Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
14 | Newton Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
15 | Fletcher-Reeves Eşlenik Gradyan Yöntem ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: 1. Nonlinear Programming, M.S. Bazaraa and C.M. Shetty, John Wiley and Sons, 1979. 2. Applied Nonlinear Programming, D.M. Himmelblau, McGraw – Hill, 1972. 3. C++ Builder 4, İ. Karagülle ve Z. Pala, Türkmen Kitabevi, 2000. YARDIMCI KİTAPLAR: 4. Doğrusal Olmayan Programlama, G. Oral, Akademi Matbaası, 1989. 5. Uygulamalı C Programlama Dili, B. Tunçer, Papatya Yayıncılık 1. Basım, 2002.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 234 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 2 | ||||||
ÖÇ 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 6 | 2 | ||||||
ÖÇ 7 |