| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9101056172010 | Doğrusal Olmayan Optimizasyon Problemlerinin Bilgisayar Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin en iyileme kavramını ve teorik alt yapısını anlamasını, kısıtsız doğrusal olmayan programlama problemlerini çözen yöntemleri kavramasını ve bu yöntemleri C++ programlama dilinde programlayabilmesini sağlamaktır.
Assist. Prof. Dr. Ali Mert
| 1 | Herhangi bir kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemini çözebilen yönteme ilişkin kod oluşturabilme |
| 2 | En iyileme hakkındaki güncel yayınları takip edebilme |
| 3 | Herhangi bir kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemini çözebilen yöntemi uygulayabilme |
| 4 | En iyileme konusunun teorik altyapısını kavrayabilme |
| 5 | Herhangi bir kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemini çözebilen yöntemi seçebilme |
| 6 | İlk kez karşılaştığı türde doğrusal olmayan bir en iyileme problemini modelleyebilme |
| 7 | Farklı türdeki en iyileme problemlerini tanıyabilme |
Yok
Yok
En iyileme kavramı hakkında genel bilgiler. Kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemleri hakkında temel kavramlar. Kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemlerini çözen yöntemler ve bu yöntemlerin kodlarının oluşturulması.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | En iyilemenin matematiksel temelleri. En iyileme probleminin yapısı. | ||
| 2 | Kısıtsız doğrusal olmayan en iyileme problemleri hakkında temel teoremler. | ||
| 3 | Temel programlama bilgileri. C++ hakkında bilgiler. | ||
| 4 | İkiye bölerek arama yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 5 | Altın oran yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 6 | Fibonacci yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 7 | İkiye Parçalayarak Arama Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Newton Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 10 | Dönüşümlü Koordinatlar Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 11 | Hooke ve Jeeves Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 12 | Powell Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 13 | En Dik Azalma Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 14 | Newton Yöntemi ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 15 | Fletcher-Reeves Eşlenik Gradyan Yöntem ve bilgisayar programının oluşturulması. | ||
| 16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: 1. Nonlinear Programming, M.S. Bazaraa and C.M. Shetty, John Wiley and Sons, 1979. 2. Applied Nonlinear Programming, D.M. Himmelblau, McGraw – Hill, 1972. 3. C++ Builder 4, İ. Karagülle ve Z. Pala, Türkmen Kitabevi, 2000. YARDIMCI KİTAPLAR: 4. Doğrusal Olmayan Programlama, G. Oral, Akademi Matbaası, 1989. 5. Uygulamalı C Programlama Dili, B. Tunçer, Papatya Yayıncılık 1. Basım, 2002.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
| Performans | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 234 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
| ÖÇ 1 | 5 | ||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 5 | |||||
| ÖÇ 3 | |||||||
| ÖÇ 4 | 2 | ||||||
| ÖÇ 5 | 3 | ||||||
| ÖÇ 6 | 2 | ||||||
| ÖÇ 7 |