GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101056182010 İleri Optimizasyon Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin en iyileme kavramını anlamasını, en iyileme problemlerinin teorik temellerini kavramasını ve bu türden problemleri yaklaşık olarak çözen güncel yöntemleri anlayabilmesini sağlamaktır.


Assist. Prof. Dr. Ali Mert


1 Herhangi bir en iyileme problemini yaklaşık çözen yöntemi bilgisayar programına dönüştürebilme
2 En iyileme hakkındaki güncel yayınları takip edebilme
3 En iyileme kavramının teorik temellerini ifade edebilme
4 Herhangi bir en iyileme problemini çözmek için en uygun yöntemi seçebilme
5 Herhangi bir en iyileme problemini çözen bir yöntemi algoritmik olarak ifade edebilme
6 En iyileme problemlerine ilişkin modelleri oluşturabilme
7 Herhangi bir en iyileme probleminin yaklaşık çözüm değerini elde edebilme


Yok


Yok


En iyileme hakkında temel teorik bilgiler. Yaklaşık çözüm veren algoritmalara ilişkin kavramlar. Temel programlama teknikleri. Yaklaşık çözümler veren algoritmalar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genel bilgiler, en iyilemenin tanımı. En iyileme teorisi.
2 Yaklaşık algoritma prensipleri.
3 Temel programlama teknikleri.
4 Bir işlemin algoritmik olarak ifade edilme yaklaşımları.
5 Tabu araştırma algoritması.
6 Tabu araştırma stratejileri.
7 Genetik algoritmanın temelleri.
8 Arasınav
9 Uygunluk fonksiyonları.
10 Kısıt ele alma teknikleri.
11 Genetik algoritma operatörleri.
12 Robust doğrusal optimizasyon.
13 Robust konik optimizasyon.
14 Robust çok aşamalı optimizasyon.
15 Ayrık programlama.
16 Final Sınavı

DERS KİTABI: 1. Genetik Algoritmalar ve En İyileme Yöntemleri, Z. Şen, Su Vakfı Yayınları, 2004. 2. Yapay Zeka Optimizasyon Algoritmaları, D. Karaboğa, Atlas Yayın Dağıtım, 2004. YARDIMCI KİTAPLAR: 3. Nonlinear Programming Theory and Algorithms, M.S. BAZARAA and C.M. SHETTY, John Wiley and Sons, 1989. 4. Evolutionary Computation 2, Institute of Physics Publishing, T. Back, D. B. Fogel, and Z. Michalewicz, 2000. 5. Robust Optimization, A. Ben-Tal, L. El Ghaoui and A. Nemirovski, Princeton University Press. 2009.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 20 20
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 9 126
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 35 35
Performans 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 294

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek