Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102016071998 | Teknolojiye Uygun Üzüm Yetiştiriciliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilerin üzüm işlenmesi konusunda temel fikirleri edinmeleri sağlanacak ve öğrenciler özel amaç için üretilen yetiştiriciğe aktif olarak katılabilecek duruma gelirler.
1 | Teknolojiye uygun üzüm yetiştiriciliğinin öneminin kavranması |
2 | Türkiye bağcılığının genel durumunun değerlendirilmesi |
3 | Üzümün değerlendirilme şekilleri arasındaki farkın kıyaslanabilmesi |
4 | Üzüm çeşitlerini tanıyıp, teknolojik açıdan yorumlayabilme yeteneğinin geliştirilmesi |
5 | Teknolojiye uygun üzüm yetiştiriciliğinde sorunların kavranıp, çözüm üretilebilmesi |
Yok
Yok
Bu derste üzüm suyu, pekmez, sirke yapılmasına uygun üzüm çeşitlerinin özellikleri, ekolojisi, uygun kültürel işler hakkında bilgi verilmekte, uygulamalar yapılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Teknolojiye uygun üzüm yetiştiriciliği | Alan çalışması | ||
2 | Türkiye bağcılığının genel durumu | Alan çalışması | ||
3 | Üzümün değerlendirme şekilleri | Alan çalışması | ||
4 | Şaraplık üzüm çeşitleri | Alan çalışması | ||
5 | Sofralık üzüm çeşitleri | Alan çalışması | ||
6 | Üzümün kurutmalık olarak değerlendirilmesi | Alan çalışması | ||
7 | Üzümün diğer değerlendirme şekilleri | Alan çalışması | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Teknolojik açıdan asmanın toprak istekleri | Alan çalışması | ||
10 | Bağcılıkta kullanılan anaçlar | Alan çalışması | ||
11 | Bağcılıkta kullanılan anaçlar | Alan çalışması | ||
12 | Teknolojiye uygun üzüm yetiştiriciliğinde bir bağın kurulması | Alan çalışması | ||
13 | Teknolojiye uygun üzüm yetiştiriciliğinde bir bağın kurulması | Alan çalışması | ||
14 | Terbiye sistemlerinin teknolojik açıdan değerlendirilmesi | Alan çalışması | ||
15 | Terbiye sistemlerinin teknolojik açıdan değerlendirilmesi | Alan çalışması | ||
16 | Final sınavı | Uygulama sınavı |
Ağaoğlu, Y.S. 1999. Bilmisel ve uygulamalı bağcılık. Fidan, Y. 1995. Özel bağcılık. İlter, E. 1976. Bağ Yetiştirme Kısmalı. I. 1995. genel bağcılık.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 5 | 20 | 100 |
Alan Çalışması | 1 | 40 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 197 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | ||||||
ÖÇ 2 | ||||||
ÖÇ 3 | ||||||
ÖÇ 4 | ||||||
ÖÇ 5 |