Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102016162011 | Bahçe Ürünlerinde Fizyolojik Bozukluklar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersi alan bahçe bitkileri öğrencilerinin, meyve ve sebzelerde görülen fizyolojik bozukları tanıması, nedenlerini ortaya koyarak önleme yollarını öğrenmesi amaçlanmıştır. Bu sayede; bahçe bitkileri alanda faaliyet gösteren üreticiler, paketleme evleri, soğuk depolarının karşılaştığı fizyolojik bozukların önlenerek kayıplar azaltılabilecektir.
1 | Bahçe bitkilerinde görülen fizyolojik bozuklukları tanıyacak bilgi seviyesine ulaşılması |
2 | Bu bozuklukların önlenmesine yönelik bilgi donanımı kazanılması |
3 | Bu bozuklukların hangi aşamada ortaya çıktığı konusunda bilgi edinilmesi |
4 | Bu bozuklukların ürünlerdeki kayıpların boyutları ve ekonomiye etkisinin öğrenilmesi |
Yok
Yok
Bahçe ürünlerinde hasat sonrası görülen önemli fizyolojik bozuklukların çeşitleri ve nedenleri, bu bozuklukların oluşmasını etkileyen faktörler incelenecektir. Öncelikle birçok meyve sebzede görülen genel fizyolojik bozukluklar hakkında oluşma mekanizmaları hakkında bilgiler verilecek ve önleme yolları irdelenecektir. Türkiye’de yetiştirilen önemli meyve ve sebzelerde hasat sonrası dönemde görülen özel fizyolojik bozuklukların tanınması, meydana geliş nedenleri ve önleme yolları öğretilecektir. Fizyolojik bozukların önlenmesinde kullanılan yeni teknolojiler tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Hasat sonrası görülen kayıplar | ||
3 | Fizyolojik bozukları etkileyen faktörler | ||
4 | Genel fizyolojik bozukluklar | ||
5 | Genel fizyolojik bozukluklar | ||
6 | Elmalarda görülen fizyolojik bozukluklar | ||
7 | Armutlarda görülen fizyolojik bozukluklar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Sert çekirdekli meyvelerde görülen fizyolojik bozukluklar | ||
10 | Üzümlerde görülen fizyolojik bozukluklar | ||
11 | Turunçgillerde görülen fizyolojik bozukluklar | ||
12 | Sebzelerde görülen fizyolojik bozukluklar | ||
13 | Fizyolojik kayıpları önleme yolları | ||
14 | Fizyolojik kayıpların boyutları | ||
15 | Kayıpların ülke ekonomisine etkileri | ||
16 | Final Sınavı |
Hardenburg, R.E., A.E. Watada and C.Y. Wang, 1986. The commercial storage of Fruits, Vegetables and Florist and Nursery Stocks. USDA, Agric. Handbook 66. Kader, A.A., 2002. Postharvest Technology of Horticultural Crops. Univ. of California Berkeley, CA.sp.pub. 3311. Karaçalı, İ., 2009. Bahçe Ürünlerinin Muhafazası ve Pazarlanması. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 494, Bornova-İzmir. Snowdon, A.L., 1990. A Color Atlas Postharvest Deseases & Introduction & Fruits. Wolfe Scientific, 302 pages. Thompson, A. K., 2003 Fruit and Vegetables : Harvesting, Handling, and Storage. Blackwell Publishing Company, USA. Wills, R., 1998. Postharvest: An Introduction to the Physiology and Handling of Fruit, Vegetables and Ornamentals UNSW Press, Australia. Postharvest Biology and Technology (Dergi) Konuyla ilgili diğer dergiler
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 308 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | ||||||
ÖÇ 2 | ||||||
ÖÇ 3 | ||||||
ÖÇ 4 |