GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102016162011 Bahçe Ürünlerinde Fizyolojik Bozukluklar Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersi alan bahçe bitkileri öğrencilerinin, meyve ve sebzelerde görülen fizyolojik bozukları tanıması, nedenlerini ortaya koyarak önleme yollarını öğrenmesi amaçlanmıştır. Bu sayede; bahçe bitkileri alanda faaliyet gösteren üreticiler, paketleme evleri, soğuk depolarının karşılaştığı fizyolojik bozukların önlenerek kayıplar azaltılabilecektir.



1 Bahçe bitkilerinde görülen fizyolojik bozuklukları tanıyacak bilgi seviyesine ulaşılması
2 Bu bozuklukların önlenmesine yönelik bilgi donanımı kazanılması
3 Bu bozuklukların hangi aşamada ortaya çıktığı konusunda bilgi edinilmesi
4 Bu bozuklukların ürünlerdeki kayıpların boyutları ve ekonomiye etkisinin öğrenilmesi


Yok


Yok


Bahçe ürünlerinde hasat sonrası görülen önemli fizyolojik bozuklukların çeşitleri ve nedenleri, bu bozuklukların oluşmasını etkileyen faktörler incelenecektir. Öncelikle birçok meyve sebzede görülen genel fizyolojik bozukluklar hakkında oluşma mekanizmaları hakkında bilgiler verilecek ve önleme yolları irdelenecektir. Türkiye’de yetiştirilen önemli meyve ve sebzelerde hasat sonrası dönemde görülen özel fizyolojik bozuklukların tanınması, meydana geliş nedenleri ve önleme yolları öğretilecektir. Fizyolojik bozukların önlenmesinde kullanılan yeni teknolojiler tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Hasat sonrası görülen kayıplar
3 Fizyolojik bozukları etkileyen faktörler
4 Genel fizyolojik bozukluklar
5 Genel fizyolojik bozukluklar
6 Elmalarda görülen fizyolojik bozukluklar
7 Armutlarda görülen fizyolojik bozukluklar
8 Arasınav
9 Sert çekirdekli meyvelerde görülen fizyolojik bozukluklar
10 Üzümlerde görülen fizyolojik bozukluklar
11 Turunçgillerde görülen fizyolojik bozukluklar
12 Sebzelerde görülen fizyolojik bozukluklar
13 Fizyolojik kayıpları önleme yolları
14 Fizyolojik kayıpların boyutları
15 Kayıpların ülke ekonomisine etkileri
16 Final Sınavı

Hardenburg, R.E., A.E. Watada and C.Y. Wang, 1986. The commercial storage of Fruits, Vegetables and Florist and Nursery Stocks. USDA, Agric. Handbook 66. Kader, A.A., 2002. Postharvest Technology of Horticultural Crops. Univ. of California Berkeley, CA.sp.pub. 3311. Karaçalı, İ., 2009. Bahçe Ürünlerinin Muhafazası ve Pazarlanması. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 494, Bornova-İzmir. Snowdon, A.L., 1990. A Color Atlas Postharvest Deseases & Introduction & Fruits. Wolfe Scientific, 302 pages. Thompson, A. K., 2003 Fruit and Vegetables : Harvesting, Handling, and Storage. Blackwell Publishing Company, USA. Wills, R., 1998. Postharvest: An Introduction to the Physiology and Handling of Fruit, Vegetables and Ornamentals UNSW Press, Australia. Postharvest Biology and Technology (Dergi) Konuyla ilgili diğer dergiler


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 8 112
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 308

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek