GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102026022014 Tarım ve Çevre Kirliliği Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; tarım ile çevre ilişkilerini kavrayabilmek ve bir çevre bilinci oluşmasını sağlamaktır.



1 Tarım ve çevre ilişkilerini bilir.
2 Tarımın yol açtığı çevre kirliliği nedenlerini öğrenir
3 Tarım dışında diğer çevre sorunlarını irdeler ve öğrenir


Yok


Yok


Bu derste erozyon, rüzgar erozyonu, çoraklaşma ve taşlaşma, pestisitlerin ve gübrelerin çevreye zararı, hava, toprak, su kirliliği ve çözüm yolları anlatılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çevre ile ilgili genel terimler, çevre sorunları
2 Erozyon, rüzgar erozyonu, çoraklaşma, çözüm yolları
3 Pestisit ve gübreler, çevreye olan etkileri ve çözüm yolları
4 Pestisit ve gübreler, çevreye olan etkileri ve çözüm yolları
5 Hava ve su kirliliği, çözüm yolları
6 Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları
7 Organik tarım ve genel prensipleri
8 Ara sınav
9 Yok olan türler ve yok olma nedenleri
10 Biyodizel yapımı ve yararları
11 İçme suyunun arıtılma yöntemleri
12 Nükleer atıklar ve Çernobil
13 Tarımın yol açtığı kirlilik nedenleri ve çözüm yolları
14 Katı atıklar ve bertaraf edilme yolları
15 Sıvı atıklar ve bertaraf yöntemleri, atık çamurları ve yararlanma yolları
16 Final sınavı

ÖNERİLEN KAYNAKLAR: -Anonymous, 1996. Türkiye Çevre Atlası. T.C. Çevre Bakanlığı Yay. 424 s. -Anonymous, 1999. Türkiye’nin Çevre Sorunları. Türkiye Çevre Vakfı Yay., 464 s. -Egemen, Ö., 1999. Çevre ve Su Kirliliği, E. Ü. Fen Fak. Yay. 125 s. -Geldiay, R. ve A. Kocataş, 1975. Genel Ekoloji. E. Ü. En Fak. Yay., -Kışlalıoğlu, M. ve F.Berkes, 1989. Çevre ve Ekoloji. Evrim Matbaası, 284 s. -Kışlalıoğlu, M. ve F. Berkes, 1993.Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Evrim Matba.,350 s. -Topbaş, M.T., A.R. Brohi ve M.R. Karaman, 1998. Çevre Kirliliği, T.C. Çevre Bakanlığı Yay., 340 s. -Yüce, E. ve G. Önal, 1997. Altın Madenciliği ve Çevre. Beril Ofset, 256 s. DERS ARAÇLARI: Projeksiyon cihazı, bilgisayar, önerilen kitaplar


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Seminer 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 87

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek