Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102026022014 | Tarım ve Çevre Kirliliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; tarım ile çevre ilişkilerini kavrayabilmek ve bir çevre bilinci oluşmasını sağlamaktır.
1 | Tarım ve çevre ilişkilerini bilir. |
2 | Tarımın yol açtığı çevre kirliliği nedenlerini öğrenir |
3 | Tarım dışında diğer çevre sorunlarını irdeler ve öğrenir |
Yok
Yok
Bu derste erozyon, rüzgar erozyonu, çoraklaşma ve taşlaşma, pestisitlerin ve gübrelerin çevreye zararı, hava, toprak, su kirliliği ve çözüm yolları anlatılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çevre ile ilgili genel terimler, çevre sorunları | ||
2 | Erozyon, rüzgar erozyonu, çoraklaşma, çözüm yolları | ||
3 | Pestisit ve gübreler, çevreye olan etkileri ve çözüm yolları | ||
4 | Pestisit ve gübreler, çevreye olan etkileri ve çözüm yolları | ||
5 | Hava ve su kirliliği, çözüm yolları | ||
6 | Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları | ||
7 | Organik tarım ve genel prensipleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yok olan türler ve yok olma nedenleri | ||
10 | Biyodizel yapımı ve yararları | ||
11 | İçme suyunun arıtılma yöntemleri | ||
12 | Nükleer atıklar ve Çernobil | ||
13 | Tarımın yol açtığı kirlilik nedenleri ve çözüm yolları | ||
14 | Katı atıklar ve bertaraf edilme yolları | ||
15 | Sıvı atıklar ve bertaraf yöntemleri, atık çamurları ve yararlanma yolları | ||
16 | Final sınavı |
ÖNERİLEN KAYNAKLAR: -Anonymous, 1996. Türkiye Çevre Atlası. T.C. Çevre Bakanlığı Yay. 424 s. -Anonymous, 1999. Türkiye’nin Çevre Sorunları. Türkiye Çevre Vakfı Yay., 464 s. -Egemen, Ö., 1999. Çevre ve Su Kirliliği, E. Ü. Fen Fak. Yay. 125 s. -Geldiay, R. ve A. Kocataş, 1975. Genel Ekoloji. E. Ü. En Fak. Yay., -Kışlalıoğlu, M. ve F.Berkes, 1989. Çevre ve Ekoloji. Evrim Matbaası, 284 s. -Kışlalıoğlu, M. ve F. Berkes, 1993.Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Evrim Matba.,350 s. -Topbaş, M.T., A.R. Brohi ve M.R. Karaman, 1998. Çevre Kirliliği, T.C. Çevre Bakanlığı Yay., 340 s. -Yüce, E. ve G. Önal, 1997. Altın Madenciliği ve Çevre. Beril Ofset, 256 s. DERS ARAÇLARI: Projeksiyon cihazı, bilgisayar, önerilen kitaplar
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 |