Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102026222008 | Kommünite Ekolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; agroekosistemde yer alan zararlıların, diğer kommünitelerle birlikte incelemesini, ekolojilerini ve ilişkilerini değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ferit TURANLI
1 | Kommünite ekolojinin temel kuram ve kavramlarının tarımsal zararlıların yaşantısına uyarlanabilmesi, |
2 | Kommünite ekolojisiyle ilgili bilgileri zararlılar ve bitki koruma açısından yorumlayabilme, |
3 | Kommunitede bulunan zararlı populasyonunun diğer populasyonlarla arasındaki ilişkiyi kurabilme, |
4 | Kommünitedeki türlerin populasyon özellikleriyle ilgili bilgileri tarımsal savaşta kullanabilme, |
5 | Zararlılarla karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilmede kommunite özelliklerinden yararlanabilme ve çözüm üretebilme, |
6 | Konu ile ilgili makale, proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
- Habitat analizleri, ekolojik ölçümler, - Kommunitelerin isimlendirilmesi, tanımı ve doğası, - Kommunite analizleri, - Kommunitelerde enerji ve madde değişimi, - Kommunite stabilitesi ve yapısı, - Kommunite yapısı üzerine rekabetin ve dağılımın etkisi, - Kommunitede bolluk, nadirlik ve tür zenginliğinin modeli, - Kommuniteler arasındaki benzerlik indeksleri, - Kommunitelerin biyoçeşitlilik açısından değerlendirilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kommunitenin ve kommunite ekolojinin tanımı, temel kuram ve kavramlar | ||
2 | Habitat analizleri, ekolojik ölçümler | ||
3 | Kommunitelerin isimlendirilmesi, tanımı ve doğası | ||
4 | Kommunitelerin genel özellikleri | ||
5 | Kommunite analizleri | ||
6 | Kommunitelerde enerji ve madde değişimi | ||
7 | Kommünitelerde besin zinciri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kommunite stabilitesi ve yapısı | ||
10 | Kommunite yapısı üzerine rekabetin ve dağılımın etkisi | ||
11 | Kommunitede bolluk, nadirlik ve tür zenginliğinin modeli | ||
12 | Kommuniteler arasındaki benzerlik indeksleri | ||
13 | Kommunitelerin biyoçeşitlilik açısından değerlendirilmesi | ||
14 | Kommunitelerin bitki koruma açısından değerlendirilmesi | ||
15 | Dönem ödevi ve rapor hazırlama, değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Karsavuran, Y., Kommünite Ekolojisi, Basılmamış Yüksek Lisans Ders Notları, Ege Üniv. Ziraat Fak., Bornova, İzmir, 78 s., 2010. Yardımcı Kitaplar: 1. Barbosa, P., Schultz, J. C., Insect Outbreaks, Academic Press, Inc., London, 578 pp., 1987. 2.Berkes, F., Kışlalıoğlu, M., Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Remzi Kitabevi, İstanbul, 350 s., 1990. 3. Hazen, W. E., Readings in Population and Community Ecology, W. B. Saunders Company, Philadelphia,421 pp., 1970. 4. Kocataş, A., Ekoloji ve Çevre Biyolojisi (Beşinci baskı), Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir,564 s.,1999. 5. Odum, E. P., Barrett, G. W., Ekolojinin Temel İlkeleri (Çeviri editörü K. Işık), Palme Yayıncılık, Ankara, 598 s., 2008. 6. Şişli, M. N., Çevre Bilim Ekoloji, Yeni Fersa Matbaacılık, Ankara, 492 s., 1996.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 20 | 40 |
Bireysel Çalışma | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 243 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |