| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9102046061998 | Rekreasyonel Turizm | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Günümüzün en önemli sektörlerinden biri durumuna gelen turizm çok büyük oranda rekreasyonel amaçlarla gerçekleştirilmekte, bu yüzden turizme rekreasyonel seyahat ismi de verilmektedir. Bu derste rekreasyon alanlarının planlanması, tasarımı ve yönetimini ana uğraşı konuları olarak bünyesinde bulunduran peyzaj mimarlığı bilim alanı bakışı yönünden turizm olgusunun fiziksel planlama bağlamında ele alınması amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Bahriye GÜLGÜN
| 1 | Rekreasyonel turizmin önemi ve peyzaj mimarlığı ilişkisini kavrayabilme. |
| 2 | Fiziksel planlama yönüyle rekreasyonel turizm kaynaklarını irdeleyebilme. |
| 3 | Rekreasyonel turizm olanaklarını geliştirebilme. |
| 4 | Çeşitli ülkelerde rekreasyonel turizm çalışmalarını irdeleyebilme |
| 5 | Türkiye'de rekreasyonel turizm etkinlikleri ve buna ilişkin uygulamaları eleştirebilme. |
| 6 | Rekreasyonel turizm kaynakları planlaması ve yönetimine yönelik yeni gelişmeleri izleyebilme. |
| 7 | Rekreasyonel turizm sorunları ve giderilmesine yönünde araştırma konuları ortaya koyabilme. |
| 8 | Yaptığı çalışmalarda inisiyatif kullanabilme, bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Rekreasyonel turizmin önemi, rekreasyonel turizm-peyzaj mimarlığı ilişkisi, rekreasyonel turizin ortaya çıkışı ve gelişimi, rekreasyonel turizmi etkileyen faktörler, rekreasyonel turizm kaynakları, rekreasyonel turizm alanları planlaması, çeşitli ülkelerde rekreasyonel turizm çalışmaları, Türkiye'de rekreasyonel turizm çalışmaları, rekreasyonel turizm alanlarında yaşanan sorunlar ve giderilme olanakları, rekreasyonel turizm alternatiflerini geliştirme olanakları.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Rekreasyonel turizmin önemi ve gerekliliği. | ||
| 2 | Rekreasyonel turizm-peyzaj mimarlığı ilişkisi. | ||
| 3 | Rekreasyonel turizmin ortaya çıkışı ve gelişmesi. | ||
| 4 | Dönem raporu konularının belirlenmesi. | ||
| 5 | Rekreasyonel turizmi etkileyen olumlu ve olumsuz faktörler. | ||
| 6 | Rekreasyonel turizm kaynakları (doğal kaynaklar). | ||
| 7 | Rekreasyonel turizm kaynakları (kültürel kaynaklar). | ||
| 8 | Rekreasyonel turizm alanlarının planlanması. | ||
| 9 | Çeşitli ülkelerde rekreasyonel turizm çalışmaları. | ||
| 10 | Türkiye'de rekreasyonel turizm çalışmaları. | ||
| 11 | A R A S I N A V | ||
| 12 | Dönem raporu çalışmalarına yönelik sorgulama ve ön değerlendirme. | ||
| 13 | Rekreasyonel turizm alanlarında yaşanan sorunlar ve giderilme olanakları. | ||
| 14 | Rekreasyonel turizm alternatiflerini geliştirme olanakları. | ||
| 15 | Rekreasyonel turizm alanlarına yönelik olarak yapılabilecek araştırma konuları. | ||
| 16 | D Ö N E M S O N U S I N A V I |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 47 | 94 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 248 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
| ÖÇ 1 | 5 | ||||||
| ÖÇ 2 | 5 | ||||||
| ÖÇ 3 | 5 | ||||||
| ÖÇ 4 | 5 | ||||||
| ÖÇ 5 | 4 | ||||||
| ÖÇ 6 | 5 | ||||||
| ÖÇ 7 | 5 | ||||||
| ÖÇ 8 | 5 |