GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102046101998 Doğal Alanları Koruma Planlama Yöntemi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Doğal alanların korunması amacıyla ne gibi planlama çalışmaları yapılması gerektiğini, bunlara ilişkin yöntemleri ve doğal alan yönetiminin önemini ortaya koymak.


Department Lecturers


1 Doğal alanların korunmasının gelecek nesillere yönelik önemini kavrayabilme
2 Doğal alan planlama kapsamında peyzaj planlamaya yönelik teknolojik gelişmeleri takip edebilme yetisini kazanabilme
3 Doğal alan korumada ekolojik faktörlerin planlamaya katkılarını algılayabilme
4 Peyzaj mimarlığı mesleğinin doğal alan planlama ile ilişkilerini kavrayabilme
5 Peyzaj planlama ile doğal alan planlama yöntemlerinin ilişkilerini kavrayabilme


Yok


Yok


Doğa koruma ve doğa koruma alanı kavramları, Türkiye ve Dünyada doğa korumaya yaklaşımlar, doğa koruma yönetimine ilişkin yapılmış ve yapılmakta olan planlama çalışmaları ve bunlara ilişkin teknik gelişmeleri içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Doğa koruma ve doğal alan koruma kavramları. Doğa koruma alanı statüleri
2 Türkiye ve dünyada doğa koruma tarihi ve doğa korumaya yönelik yaklaşımlar.
3 Türkiye’de önemli bir doğa koruma statüsü olan doğal sitlerin belirlenme ve sınıflandırılmasında coğrafi bilgi sistemlerinin (CBS)(Geografic information system) (GIS) kullanılması.
4 Coğrafi Bilgi Sistemleri ile Milli parklarda arazi kullanım analizleri
5 Doğal mirasın korunmasında CBS’ nin önemi
6 Doğal alanların korunmasında vegetasyon mozaiği ve CBS tekniklerinin önemi
7 ara sınav
8 Kültür ve tabiat varlıklarının korunmasında CBS çalışmalarının önemi ve bir model önerisi
9 Doğal alan koruma ile ilgili yapılmış araştırmalardan örnekler: Ihlara Vadisindeki doğal ve tarihi yapının korunmasına yönelik risk haritasının çıkarılması ve vadi bilgi sisteminin oluşturulması
10 Doğal alan koruma ile ilgili yapılmış araştırmalardan örnekler: Gölbaşı özel çevre koruma bölgesinde alan yönetimi ve çevre düzeni planı kararlarının CBS desteği ile oluşturulması
11 Doğal alan koruma ile ilgili yapılmış araştırmalardan örnekler:Karatepe-Aslantaş Milli Parkı örneğinde korunan alanlar için bir izleme yönteminin geliştirilmesi
12 Doğal alan koruma ile ilgili yapılmış araştırmalardan örnekler:Troia Milli Parkı arazi kullanım ve bitki örtüsü değişimlerinin uzaktan algılama (Remote sensing) ve CBS yardımıyla belirlenmesi
13 Doğal alan koruma ile ilgili yapılmış araştırmalardan örnekler: Kastamonu-Bartın Küre Dağları Milli Parkı Bartın Bölümünün doğal ve kültürel peyzaj özelliklerinin saptanması üzerine bir araştırma
14 Yapılan teorik dersler kapsamında öğrencilere çeşitli konularda rapor hazırlamaları için ödev verilmesi
15 final sınavı
16

YARDIMCI KİTAPLAR: BAKER, W.L., Landscape ecology and nature design in the boundary water canoe area Minnesota USA. Ecology, 70(1), 23-35, (1989). BLASCHKE, T., Management of protected areas: Monitoring and Evaluation. Results of the AGIT'98 workshop Environmental Monitoring and Modelling. In: Mayr, H. and Wiener, S. (eds.): Research and Monitoring as Key Elements for the Sustainable Development of the Limestone Alps - European Strategies. Vienna, 203-215, (1999). MAC KINNON, K.J., Child, G., Thorsell, J., Managing Protected Areas in the Tropics International Union for Conservation of Nature and Natural Resources and the United Nations Environment Programme, Gland, Switzerland, (1986).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 3 32 96
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 4 20 80
Toplam İş Yükü (saat) 254

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek