Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102046222010 | Ekolojik Koridorlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilerin başta ada biyocoğrafyası ve metapopulasyon teorileri olmak üzere peyzaj ekolojisini temel teorilerini derinliğine kavramasını, koridor, çekirdek alan, tampon alan, yayılma mesafesi, yaşam alanı gibi kavramları öğrenmesini, ekolojik koridor ve ekolojik ağ kavramlarını ve dünyadaki uygulamalarını analiz edebilmesini, ekolojik ağların planlama ve uygulama ilkelerini öğrenebilmesini, ekolojik ağlarda tür temelli yaklaşımları ve ekolojik ağların yönetimi konularında detaylı bilgilere sahip olmasını sağlamaktır.
Prof. Dr. Serif HEPCAN
1 | Ekolojik ağ kavramını derinliğine kavrayabilme |
2 | Koridor, çekirdek alan, tampon bölge, yayılma mesafesi, yaşam alanı kavramlarını anlayabilme |
3 | Ekolojik ağlarda tür temelli yaklaşımları anlayabilme ve hayata geçirebilme |
4 | Ekolojik ağların planlama ve uygulama ilkelerini öğrenebilme ve uygulayabilme |
5 | Ekolojik ağların yönetim ilkeleri hakkında detaylı bilgilere sahip olabilme |
6 | Ekolojik ağların türleri ve dünyadaki uygulamalarını analiz edebilme |
7 | Ada biyocoğrafyası ve metapopulasyon teorilerini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Popülasyon dinamikleri, ada biyocoğrafyası ve metapopulasyon teorileri, koridor, çekirdek alan, tampon bölge, yayılma mesafesi, ekolojik ağ, ekolojik koridor, ekolojik ağların planlanması, tyür temelli ekolojik ağlar, ekolojik ağların yönetimi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı; Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri | |||
2 | Peyzaj ekolojinin temel teorilerinin tartışılması | |||
3 | Ada biyocoğrafyası ve metapopulasyon teorileri | |||
4 | Ağ (network) kavramı ve tipleri | |||
5 | Ekolojik ağ kavramının ortaya çıkışı ve dünyada günümüzdeki durumu | |||
6 | Ekolojik ağın temel bileşenleri | |||
7 | Dönem içi ödev konularının tartışılması ve kesinleştirilmesi | |||
8 | Arasınav/Dönem içi ödevlerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |||
9 | Yeşil yol kavramı ve temel bileşenleri | |||
10 | Natura 2000 ağları ve Avrupa’daki uygulamaları | |||
11 | Ekolojik ağlarda tür temelli yaklaşımlar | |||
12 | Ekolojik ağlar ve yeşil yolların planlama ve uygulama ilkeleri | |||
13 | Ekolojik ağların yönetimi | |||
14 | Ekolojik ağların ülkemizde uygulanabilme ilkeleri/örnek uygulamalar ya da çalışmalar | |||
15 | Dönem sonu ödev konularının tartışılması ve kesinleştirilmesi | |||
16 | Final Sınavı/Dönem sonu ödevlerinin sunulması ve değerlendirilmesi |
Ahern, J., 2002. Greenways as strategic landscape planning: theory and application. Ph.D. Thesis, Wageningen University. Cook, E.A., 2000. Ecological Networks in Urban Landscapes. Ph.D. Thesis, Wageningen University. Forman, T.T., 1998. Land Mosaics. The Ecology of Landscapes and Regions. Cambridge University Press, New York. Jongman, R., 2004. The context and concept of ecological networks. In: Jongman, R., Pungetti, G. (Eds.), Ecological Networks and Greenways Concept, Design and Implementation. Cambridge University Press, pp. 7–33.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 2 | 40 | 80 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 5 | 12 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 |