Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102046032024 | Yaya Bölgeleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin; yaya bölgelerine yönelik temel kavramları öğrenmesini, yaya bölgelerinin planlama ve tasarım temel ilkelerinin belirlemesi ve sorunlarını ortaya koyması ile peyzaj mimarlığı alanındaki uygulamalarını ve çözüm yollarını öğrenmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Erhan Vecdi KÜÇÜKERBAŞ Doç. Dr. Hatice SÖNMEZ TÜREL
1 | Yaya bölgelerinin önemini ve yararlarını kavrayabilme, |
2 | Yaya bölgelerinin planlama ve tasarım ilkelerini öğrenebilme, |
3 | Yaya bölgelerinin planlamasında ve tasarımında, Peyzaj Mimarının rolü ve önemini özümseyebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Kavram ve tanımlar ile konunun önemi ve sınıflandırmalar, • Tarihi gelişim, • Planlama ve tasarım ilkeleri, • Ülkemiz ve gelişmiş ülkelerdeki örneklerin irdelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, işleyiş yöntemi ve gerekleri | ||
2 | Yaya bölgeleri ile ilgili temel kavramalar | ||
3 | Yaya bölgelerinin tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi | ||
4 | Yaya bölgelerinin ülkemizde tarihsel süreci ve gelişimi | ||
5 | Yaya bölgelerinin oluşturulma amaçları | ||
6 | Yaya bölgelerinin işlevleri | ||
7 | Açık yeşil alanlar – Yaya bölgeleri İlişkisi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Yaya bölgelerinin yer seçimi ve planlama İlkeleri | ||
10 | Yaya bölgelerinin sınıflandırılması | ||
11 | Yaya bölgelerinin tasarım ilkeleri | ||
12 | Sorunlar ve çözüm önerileri | ||
13 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları | ||
14 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları | ||
15 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları | ||
16 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları |
• Akata, N., Han, S., “Yaya Mekanları”, Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, Ankara, 1995. • Perçin, H., Yılmaz, O., “Yaya Bölgeleri”, Peyzaj Mimarları Odası Yayınları, Ankara, 2001. • Argönül E., Gümez, S., Sönmez T., “İzmir Kenti Örneğinde Yaya Bölgeleri”, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, İzmir, 1994.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 3 | 30 | 90 |
Rapor Sunma | 3 | 10 | 30 |
Okuma | 5 | 11 | 55 |
Toplam İş Yükü (saat) | 208 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 |