GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102046032024 Yaya Bölgeleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrencilerin; yaya bölgelerine yönelik temel kavramları öğrenmesini, yaya bölgelerinin planlama ve tasarım temel ilkelerinin belirlemesi ve sorunlarını ortaya koyması ile peyzaj mimarlığı alanındaki uygulamalarını ve çözüm yollarını öğrenmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Erhan Vecdi KÜÇÜKERBAŞ Doç. Dr. Hatice SÖNMEZ TÜREL


1 Yaya bölgelerinin önemini ve yararlarını kavrayabilme,
2 Yaya bölgelerinin planlama ve tasarım ilkelerini öğrenebilme,
3 Yaya bölgelerinin planlamasında ve tasarımında, Peyzaj Mimarının rolü ve önemini özümseyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Kavram ve tanımlar ile konunun önemi ve sınıflandırmalar, • Tarihi gelişim, • Planlama ve tasarım ilkeleri, • Ülkemiz ve gelişmiş ülkelerdeki örneklerin irdelenmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, işleyiş yöntemi ve gerekleri
2 Yaya bölgeleri ile ilgili temel kavramalar
3 Yaya bölgelerinin tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi
4 Yaya bölgelerinin ülkemizde tarihsel süreci ve gelişimi
5 Yaya bölgelerinin oluşturulma amaçları
6 Yaya bölgelerinin işlevleri
7 Açık yeşil alanlar – Yaya bölgeleri İlişkisi
8 Arasınav
9 Yaya bölgelerinin yer seçimi ve planlama İlkeleri
10 Yaya bölgelerinin sınıflandırılması
11 Yaya bölgelerinin tasarım ilkeleri
12 Sorunlar ve çözüm önerileri
13 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları
14 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları
15 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları
16 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları

• Akata, N., Han, S., “Yaya Mekanları”, Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, Ankara, 1995. • Perçin, H., Yılmaz, O., “Yaya Bölgeleri”, Peyzaj Mimarları Odası Yayınları, Ankara, 2001. • Argönül E., Gümez, S., Sönmez T., “İzmir Kenti Örneğinde Yaya Bölgeleri”, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, İzmir, 1994.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 3 30 90
Rapor Sunma 3 10 30
Okuma 5 11 55
Toplam İş Yükü (saat) 208

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek