Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102046042024 | Çocuk Oyun Alanları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin; çocuk oyun alanlarına yönelik temel kavramları öğrenmesini, Çocuk oyun alanlarının Planlama ve tasarım ilkelerinin belirlemesi ve sorunlarını ortaya koyması ile peyzaj mimarlığı alanındaki uygulamalarını ve çözüm yollarını öğrenmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Erhan Vecdi KÜÇÜKERBAŞ, Doç. Dr. Hatice SÖNMEZ TÜREL
1 | Çocuk oyun alanlarının planlama ve tasarım ilkelerini öğrenebilme, |
2 | Çocuk oyun alanlarının planlama, tasarım ve uygulama aşamalarında, Peyzaj Mimarının rolü ve önemini özümseyebilme |
3 | Çocuk oyun alanlarının önemini ve yararlarını kavrayabilme, |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Kavram ve tanımlar ile konunun önemi ve sınıflandırmalar. • Oyunun çocuk gelişimindeki etkileri. • Tarihi gelişim. • Çağdaş planlama anlayışı. • Tasarım ilkeleri. • Oyun aletlerinin özellikleri ve geliştirilmeleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri | ||
2 | Çocuk oyun alanları ile ilgili temel kavramalar | ||
3 | Çocuk oyun alanlarının tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi | ||
4 | Çocuk oyun alanlarının ülkemizde tarihsel süreci ve gelişimi | ||
5 | Çocuk oyun alanlarının yapılış amaçları | ||
6 | Çocuk oyun alanlarının işlevleri | ||
7 | Açık yeşil alanlar – Çocuk oyun alanları İlişkisi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Çocuk oyun alanlarının sınıflandırılması | ||
10 | Çocuk oyun alanlarının tasarım ilkeleri | ||
11 | Sorunlar ve çözüm önerileri | ||
12 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları | ||
13 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları | ||
14 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları | ||
15 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları | ||
16 | Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları |
• Öymen Gür, Ş., Özbilen, A., Ertürk, S., “Çevresel Psikolojide Çocuk”, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Genel Yayın No: 148, Fakülte Yayın No:43, Trabzon, 1989. • Türcan, A. A., Kara, F. R., Akyol, D. G., “Çocuk Oyun Alanları Planlama İlkeleri Işığında Bornova’daki Çocuk Oyun Alanlarına Genel Bir Bakış”, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, İzmir, 1991. • Şahin, Z., “Çocuk Oyun Alanları Tasarım İlkelerinin Bornova Örneğinde İrdelenmesi”, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, İzmir, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 3 | 30 | 90 |
Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 5 | 15 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 213 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 3 |