GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102046042024 Çocuk Oyun Alanları Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrencilerin; çocuk oyun alanlarına yönelik temel kavramları öğrenmesini, Çocuk oyun alanlarının Planlama ve tasarım ilkelerinin belirlemesi ve sorunlarını ortaya koyması ile peyzaj mimarlığı alanındaki uygulamalarını ve çözüm yollarını öğrenmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Erhan Vecdi KÜÇÜKERBAŞ, Doç. Dr. Hatice SÖNMEZ TÜREL


1 Çocuk oyun alanlarının planlama ve tasarım ilkelerini öğrenebilme,
2 Çocuk oyun alanlarının planlama, tasarım ve uygulama aşamalarında, Peyzaj Mimarının rolü ve önemini özümseyebilme
3 Çocuk oyun alanlarının önemini ve yararlarını kavrayabilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Kavram ve tanımlar ile konunun önemi ve sınıflandırmalar. • Oyunun çocuk gelişimindeki etkileri. • Tarihi gelişim. • Çağdaş planlama anlayışı. • Tasarım ilkeleri. • Oyun aletlerinin özellikleri ve geliştirilmeleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri
2 Çocuk oyun alanları ile ilgili temel kavramalar
3 Çocuk oyun alanlarının tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi
4 Çocuk oyun alanlarının ülkemizde tarihsel süreci ve gelişimi
5 Çocuk oyun alanlarının yapılış amaçları
6 Çocuk oyun alanlarının işlevleri
7 Açık yeşil alanlar – Çocuk oyun alanları İlişkisi
8 Arasınav
9 Çocuk oyun alanlarının sınıflandırılması
10 Çocuk oyun alanlarının tasarım ilkeleri
11 Sorunlar ve çözüm önerileri
12 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları
13 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları
14 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları
15 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları
16 Dönem sonu bir örnek üzerinde tasarım uygulamaları

• Öymen Gür, Ş., Özbilen, A., Ertürk, S., “Çevresel Psikolojide Çocuk”, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Genel Yayın No: 148, Fakülte Yayın No:43, Trabzon, 1989. • Türcan, A. A., Kara, F. R., Akyol, D. G., “Çocuk Oyun Alanları Planlama İlkeleri Işığında Bornova’daki Çocuk Oyun Alanlarına Genel Bir Bakış”, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, İzmir, 1991. • Şahin, Z., “Çocuk Oyun Alanları Tasarım İlkelerinin Bornova Örneğinde İrdelenmesi”, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, İzmir, 2009.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 3 30 90
Rapor Sunma 3 5 15
Okuma 5 15 75
Toplam İş Yükü (saat) 213

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 3 3
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek