Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102066142002 | Tarım Ekonomisi Araştırmalarında Çok Değişkenli Analiz | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
İki veya daha çok değişkenin birbirleriyle olan ilişkilerini ileri istatistik yöntemlerle analiz etmeyi amaçlar. Bu dersi alan öğrenciler, kendi koşullarında ortaya çıkan değişkenleri ve bunlar arasındaki ilişkileri daha derinlemesine inceleyip, etkin kararlar alabilirler.
1 | Gerçek hayatın karmaşık ilişkilerini doğru şekilde analiz edebilme becerisi |
2 | Bilgisayar destekli analiz ve yorumlama becerisinin kazanılması |
3 | İşletmecilik ve politika kararlarının daha etkin bir biçimde alınabilmesi becerisi |
Yok
Yok
ANOVA Çoklu regresyon analizi Faktör analizi Kanonik korelasyon analizi MDS Diskriminant analizi Kümeleme analizi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | ANOVA | ||
2 | Tek açıklayıcılı regresyon modelleri | ||
3 | Çok açıklayıcılı regresyon modelleri Stepwise Backward elimination Forward eilmination | ||
4 | Faktör analizi | ||
5 | Uygulamalar | ||
6 | Kanonik korelasyon analizi | ||
7 | Korrespondence analizi | ||
8 | Uygulamalar | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Çok boyutlu ölçekleme (MDS) | ||
11 | Diskriminant analizi | ||
12 | Uygulamalar | ||
13 | Kümeleme analizi | ||
14 | Uygulamalar | ||
15 | Uygulamalar | ||
16 | Final sınavı |
Moutinho, L., Evans, M., Applied Marketing Research,Addison Wesley,1992 Churchill, G.A., Marketing Research: Methodological Foundations, 6th Ed.,Dryden,1995 Malhotra, N.K., Marketing Research: An Applied Orientation, 4th Ed.,Prentice Hall,1996 Aaker, D.A.,Kumar, V., Day, G.S.,Marketing Research, 6th Ed.,Wiley&sons,1998 Thompson, E.G., Linear Programming,Macmillan,1971
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 26 | 26 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 |