Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103016192014 | Büyük Veri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Büyük pelajiklerin (orkinoslar, kılıç balıkları, marlinler, vb.) ve bunlara yönelik av araçlarının (sürüklenen pelajik ağlar, pelajik paragatlar, yemli oltalar, gırgırlar vb.) ve avlama yöntemlerinin tanıtılması ve bu türler üzerine ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerin öğrenilmesidir.
1 | Büyük Veri kavramını ve araçların neler olduğunu anlar |
2 | Büyük veriyi analiz eder. |
3 | Büyük verinin grafiksel temsili ile ilgili uygulamalar yapar. |
4 | Güncel uygulama alanlarını tanır. |
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde, Akdeniz’in ticari olarak en önemli balık grubunu oluşturan büyük pelajikler (orkinoslar, palamutlar, kılıç balıkları, vb.) Türkiye denizlerinde de yoğun olarak av vermektedir. Büyük pelajikler avcılığı çoğunlukla gırgır, paragat, olta, zıpkın, ağ dalyan, pelajik uzatma ağlarıyla sürdürülmektedir. Dersin teorik kısmında öncelikle Akdeniz’deki büyük pelajiklerin tanımlanması, avlama yöntemleri, türlerin Akdeniz ve Türkiye’deki dağılımı, biyolojileri, ekolojileri, üretim miktarları, av araç ve yöntemleri tarihsel perspektifle anlatılacak, bu türlerin balıkçılık yönetim stratejileri ayrıntılı olarak tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Büyük Veri Analizi Platformları | ||
2 | Büyük Veri Saklama | ||
3 | Kümeleme ve Sınıflandırma | ||
4 | Algoritmalar | ||
5 | Spark ve Veri Analitiği | ||
6 | Graf Hesaplama | ||
7 | Grafiksel Modeller | ||
8 | Büyük Veri Görselleştirme | ||
9 | CouchDB ve kurulumu | ||
10 | Couch veri tabanı oluşturma, dokuman oluşturma ve çalışma prensibi | ||
11 | CouchDB dokuman düzenleme, silme işlemleri | ||
12 | Map/Reduce işlemlerinin kavranması | ||
13 | Map/Reduce işlemlerinin uygulama örnekleri | ||
14 | Map/Reduce işlemleri pratik |
Bursa, P., 2007. Antikçağ’da Anadolu’da Balık ve Balıkçılık, (Doktora Tezi), İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 271 s. Lefkaditou, E.; Megalofonou, G.; DeMetrio, G.; Tsimenides, N., 1989: Fisheries for large scombrids in Greek waters: catches of bluefin tuna (Thunnus thynnus L.). FAO Fisheries Report No. 412, Rome, pp. 153–163. Northridge, S.P., 1991. Driftnet fisheries and their impact on non-target Species: A worldwide review. FAO Fish. Tech. Paper, No.320, Rome, pp. 115. Ottolenghi, F., Silvestri, C., Giordano, P., Lovatelli, A., New, M.B., 2004. Capture-based aquaculture. The fattening of eels, groupers, tunas and yellowtails. FAO, Rome, 308 p. Soto, F., Villarejo, J.A., Mateo, A., Roca-Dorda, J., De la Gandara, F., Gacia, A., 2006. Preliminary experiences in the development of bluefin tuna Thunnus thynnus (L., 1758) electroslaughtering techniques in rearing cages. Aquaculture engineering, 34(2):83–91. Tudela, S., Kai Kai, A., Maynou, F., El Andolossi, M., Guglielmi, P., 2005. Driftnet fishing and biodiversity conservation: The case study of the large-scale Moroccan driftnet fleet operating in the Alboran Sea (SW Mediterranean). Biological Conservation, 121, 65–78. Von Brandt, A., 2005. Fish Catching Methods of the World. Gabriel,, O., Lange, K., Dahm, E., Wendt, T. (eds.), 4th Edition, Blackwell Publishing Ltd., pp.68-72. Ward, P., 2000. Swordfish fisheries and management today. Pelagic Fisheries Research Program-PFRP, Vol. 5(4), Oct.-Dec. pp.1–8. Ward, P., Porter, J.M., Elscot, S., 2000. Broadbill swordfish: Status of established fisheries and lessons for developing fisheries. Fish and Fisheries, 1, 317–336.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 |