Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103106082014 | Bitkilerde Simbiyotik İlişkiler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı öğrencilere bitkilerde simbiyotik ilişkiler ve uygulama alanları hakkında bilgi vermektir.
Prof.Dr. Rengin ELTEM, Prof.Dr. Aynur GÜREL
1 | Bitkilerin biyotik ve abiyotik çevre koşullarına olan tepkilerinin farkına varılması. |
2 | Simbiyozisin ekolojik değeri ve çevre problemlerinin çözümü açısından öneminin kavranması |
3 | Bitkilerde simbiyotik ilişkilerin öneminin ve uygulama alanlarının kavranması. |
4 | Endofitik funguslar , endofit-bitki etkileşimleri ve endofitik topluluğun toprak biyolojisinde oynadığı rolün anlaşılması. |
Yok
Yok
Sağlıklı bitkilerde çevre koşullarının etkileri, bitkilerin abiyotik ve biyotik etkilere yanıtı, konukçu bitkilerde patojenlerin neden olduğu fizyolojik değişiklikler, bitki fungus ilişkileri, mutualizm ve simbiyozlar: mikorizal ve endofitik simbiyozlar, bitki bakteri ilişkileri, Rhizobium bakterileri ile Leguminoceae familyası bitkileri arasındaki simbiyoz, hastalıklara dayanıklılık açısından bitki ıslahı, bitki doku kültürü teknikleri kullanılarak hastalıklara dayanıklılığın incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı bitkilerde çevre koşullarının etkileri, | ||
2 | Bitkilerin abiyotik ve biyotik etkilere yanıtı | ||
3 | Konukçu bitkilerde patojenlerin neden olduğu fizyolojik değişiklikler | ||
4 | Bitki fungus ilişkileri | ||
5 | Mutualizm ve simbiyozlar | ||
6 | Mikorizal simbiyozlar | ||
7 | Simbiyozis ile ilgili son gelişmeler ve çalışmalar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Endofitik simbiyozlar | ||
10 | Bitki-bakteri ilişkileri | ||
11 | Rhizobium bakterileri ile Leguminoceae familyası bitkileri arasındaki simbiyoz | ||
12 | Hastalıklara dayanıklılık açısından bitki ıslahı | ||
13 | Bitki doku kültürü teknikleri kullanılarak hastalıklara dayanıklılığın incelenmesi | ||
14 | Bitkilerde simbiyotik ilişkiler konusunda son gelişmeler ve ilerlemeler. | ||
15 | Proje sunumu | ||
16 | Final sınavı |
1.Declerck, S., Strullu, G.,D., Fortin, A. (2005). In vitro culture of mycorrhizas. Springer Verlag, Heidelberg, Germany. 2.Sneh, B., Jabaji-Hare, S., Neate, S., Dijst, G., (1996). Rhizoctonia Species: Taxonomy, Molecular Biology, Ecology, Pathology and Disease Control. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht. 3.Isaac, S., (1992). Fungal-Plant Interactions. Chapman & Hall, London.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 45 | 45 |
Proje Sunma | 1 | 43 | 43 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |