Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104016392011 | Balıkçılık Kaynakları ve İzlenmesi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Sürdürülebilir balıkçılık açısından, balıkçılık kaynaklarının belirlenmesi ve bu kaynakların izleme teknikleri (biyolojik, elektronik, av kompozisyonları) detaylı bir şekilde öğretilmesi hedeflenmektdir.
Assoc.Prof.Dr. Gülnur METİN
1 | Av sahalarında çalışan tekne tipleri ve özelliklerini bilme |
2 | Balıkçılık alanlarından elde edilen av kompozisyonunu belirleme ve örnek alabilme |
3 | Balıkçılık kaynaklarının izlenme yöntemlerini kavrayabilme |
4 | Türkiye denizlerinde mevcut av sahalarının bilinmesi |
5 | Elektronik izleme tekniklerini kavrayabilme |
6 | Av sahalarından elde edilen örnekler üzerinde biyolojik izleme yöntemlerini uygulayabilme |
Yok
Yok
Balıkçılık alanlarının tespiti. Balıkçılık kaynaklarının özellikleri, tür dağılımı. Kaynaklardan elde edilecek ürün. Balıkçılık kaynaklarının ve av teknelerinin izlenmesi yöntemleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Türkiye denizleri pelajik av sahalarının belirlenmesi | Literatür çalışması | ||
2 | Türkiye denizleri demersal av sahalarının belirlenmesi | Literatür çalışması | ||
3 | Pelajik av sahalarında avlanan türler ve miktarları | Literatür ve arazi çalışması | ||
4 | Demersal av sahalarında avlanan türler ve miktarları | Literatür ve arazi çalışması | ||
5 | Bölgelere göre avcılık yapan tekne tipleri ve sayıları | Literatür ve arazi çalışması | ||
6 | Biri av gücü kayıtlarının önemi | Teknelerden örnek alma | ||
7 | Biyolojik izleme yöntemleri | Laboratuarda uygulama | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Biyolojik izleme yöntemleri değerlendirmesi | Verilerin bilgisayara aktarılması ve değerlendirilmesi | ||
10 | Havadan gözlem teknikleri ve görüntüleme | Araziden elde edilen görüntülerin değerlendirilmesi | ||
11 | Elektronik izleme sistemleri | Bilgisayar uygulaması | ||
12 | Elektronik sistemleri kullanacak tekneler ve özellikleri | Literatür taraması | ||
13 | Mevcut sistemde izleme uygulamaları | Bilgisayar uygulaması | ||
14 | Avrupa Birliği ve Türkiye arasında izleme sistemleri açısından kıyaslama | Literatür taraması | ||
15 | Değerlendirme | Uygulama Sınavı | ||
16 | Final sınavı |
King, M., 1996. Fisheries biology assessment and management. Fishing News Books. England 339 p.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 238 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 |