GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104016392011 Balıkçılık Kaynakları ve İzlenmesi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Doktora


Türkçe


Sürdürülebilir balıkçılık açısından, balıkçılık kaynaklarının belirlenmesi ve bu kaynakların izleme teknikleri (biyolojik, elektronik, av kompozisyonları) detaylı bir şekilde öğretilmesi hedeflenmektdir.


Assoc.Prof.Dr. Gülnur METİN


1 Av sahalarında çalışan tekne tipleri ve özelliklerini bilme
2 Balıkçılık alanlarından elde edilen av kompozisyonunu belirleme ve örnek alabilme
3 Balıkçılık kaynaklarının izlenme yöntemlerini kavrayabilme
4 Türkiye denizlerinde mevcut av sahalarının bilinmesi
5 Elektronik izleme tekniklerini kavrayabilme
6 Av sahalarından elde edilen örnekler üzerinde biyolojik izleme yöntemlerini uygulayabilme


Yok


Yok


Balıkçılık alanlarının tespiti. Balıkçılık kaynaklarının özellikleri, tür dağılımı. Kaynaklardan elde edilecek ürün. Balıkçılık kaynaklarının ve av teknelerinin izlenmesi yöntemleri.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türkiye denizleri pelajik av sahalarının belirlenmesi Literatür çalışması
2 Türkiye denizleri demersal av sahalarının belirlenmesi Literatür çalışması
3 Pelajik av sahalarında avlanan türler ve miktarları Literatür ve arazi çalışması
4 Demersal av sahalarında avlanan türler ve miktarları Literatür ve arazi çalışması
5 Bölgelere göre avcılık yapan tekne tipleri ve sayıları Literatür ve arazi çalışması
6 Biri av gücü kayıtlarının önemi Teknelerden örnek alma
7 Biyolojik izleme yöntemleri Laboratuarda uygulama
8 Ara Sınav
9 Biyolojik izleme yöntemleri değerlendirmesi Verilerin bilgisayara aktarılması ve değerlendirilmesi
10 Havadan gözlem teknikleri ve görüntüleme Araziden elde edilen görüntülerin değerlendirilmesi
11 Elektronik izleme sistemleri Bilgisayar uygulaması
12 Elektronik sistemleri kullanacak tekneler ve özellikleri Literatür taraması
13 Mevcut sistemde izleme uygulamaları Bilgisayar uygulaması
14 Avrupa Birliği ve Türkiye arasında izleme sistemleri açısından kıyaslama Literatür taraması
15 Değerlendirme Uygulama Sınavı
16 Final sınavı

King, M., 1996. Fisheries biology assessment and management. Fishing News Books. England 339 p.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Alan Çalışması 4 10 40
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 238

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 5 4 4
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 5 5
ÖÇ 6 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek