Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104016052013 | Balıkçılık Av Araç ve Gereçlerini İzleme ve Sensör Sistemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Balıkçılık av araçlarını izleme ve sensör sistemleri ve akustik balık bulucu cihazlar sadece balığı bulmak için değil fakat aynı zamanda av sahası sörveyinin yapılmasında veya av araçlarının geliştirilmesine rehberlik edecek olan balıkçılık takımları ve balık sürülerinin sudaki davranışlarının izlenmesinde çok önemli bir role sahiptir.
Prof. Dr. Adnan Tokaç
1 | balık bulucu cihazların çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olma |
2 | ekosounder kullanabilmeli ve çıktılarını yorumlayabilmeli |
3 | sonar kullanabilmeli ve çıktılarını yorumlayabilmeli |
4 | bazı av araçlarını izleme sistemlerini kullanabilmeli |
5 | balık lambaları çeşitleir hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olma |
6 | balık gözünün yapısı ve işlevi hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olma |
7 | balık lambalarına karşı balığın davranışlarını analiz edebilmeli ve balık lambasını etkin bir şekilde kullanabilmeli |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste başlıca işlenecek konular; balık bulucuların temel açıklaması, ultrasonik dalganın özelliği, balık bulucuların yapısı ve işlevi, yeni balık bulucu modelleri, sonarlar, echosounderler, transduserler, av izleme sistemi, monitörler, balıkgözünün yapısı ve işlevi, balık lambası çeşitleri, fototaksis balıklar, ışık, renk ve lüks metre, lamba kayıkları, havai lambalar ve sualtı lambaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş ve akustik balık bulucuların genel bir değerlendirmesi | Tanışma | ||
2 | Balık bulucuların temel izahatı | okuma-kaynak tarama | ||
3 | balık bulucuların yapısı ve işlevi | literatüre dayalı rapor hazırlama | ||
4 | ekosounderler | eko yorumlama tekniklleri | ||
5 | sonarlar | sonar monitöründen kayıt yapma | ||
6 | balıkçılık takımı ve av izleme sistemleri | sensörler, yatay açıklık ve derinlik sensörleri, yükseklik sensörü vbz. | ||
7 | veri işleme ve analiz yöntemleri | noktasal kaynaklı hedefler ve volümetrik analiz konulu okuma ve kaynak tarama | ||
8 | arasınav | arasınav | ||
9 | balık gözünün yapısı ve işlevi | okuma kaynak tarama | ||
10 | balık lambalarının çeşitleri | okuma kaynak tarama | ||
11 | fotaksis balıklar, ışık, renk ve lüksmetre | okuma kaynak tarama | ||
12 | lamba kayıkları, havai lambalar ve sualtı lambaları | saha çalışması | ||
13 | proje sunumu | rapor sunumu | ||
14 | proje sunumu | rapor sunumu | ||
15 | proje sunumu | rapor sunumu | ||
16 | final sınavı | final sınavı |
Food and Agriculture Organizations 1980. Echo Sounding and Sonar for Fishing. Fishing News Books, Ltd., Surrey, England. Forbes, S. T. and Nakken, O. 1972. Manual and Methods for Fishery Resource Survey and Appraisal. part 2: The Use of Acoustic Instruments for Fish Detection and Abundance Estimation. Food and Agriculture Organization Manual Fisheries Science, Rome, Italy. Mitson, R. 1983. Fisheries Sonar. Fishing News Books, Ltd., Surrey, England.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 2 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Gezisi | 1 | 8 | 8 |
Alan Çalışması | 2 | 8 | 16 |
Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 6 | 4 | 24 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | |
ÖÇ 7 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |