GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104016042015 Barbun Balığı (Mullus spp.) Türleri Avcılığı Seçmeli Ders Grubu 1 2 7,00

Doktora


Türkçe


Ülkemiz denizlerindeki en önemli ticari türlerden olan barbun balıklarının (Mullus spp.) avlanma yöntemleri ve detaylarının öğretilmesi.



1 Barbun balıklarının türlerinin öğrenilmesi.
2 Bu türlerin davranışlarının öğrenilmesi.
3 Hangi barbun türünün hangi habitatta yaşadığı.
4 Bu türlere yönelik av araçlarının tanınması.
5 Kullanılan av araçlarının ülkemiz denizlerindeki farklılıklarının öğrenilmesi.



Yok


Ekonomik değeri yüksek olan barbun türlerinin öğrenilmesi. Ülkemiz denizlerindeki dağılımlarının öğrenilmesi. Bu türlere ait ülkemizde ve dünyada kullanılan avcılık yöntemlerinin öğrenilmesi. Bu av araçlarının teknik özelliklerinin öğrenilmesi ve teknik planlarının okunabilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ülkemiz ve dünyadaki barbun türlerinin öğrenilmesi. Web taraması
2 Barbun balıklarının davranışları, yaptıkları göçler. Web taraması
3 Barbun balıklarının ilk üreme boyları ve ülkemizdeki yakalanma boyları. Literatür taraması
4 Kullanılan av araçların tanımlanması Web taraması
5 Av takımlarına göre hedef ve hedef dışı olma durumu Web taraması
6 ARA SINAV Sınav
7 Ülkemizde trol ağları ile avcılık sahaları ve zamanları Web taraması
8 Ülkemiz ve dünya denizlerinde trol ile barbun avcılığı Web taraması
9 Trol balıkçılığının yapıldığı balıkçı limanlarında ağların incelenmesi Teknik gezi
10 Uzatma ağları ile barbun türleri avcığı (ağların teknik özellikleri) Teknik gezi
11 Uzatma ağları ile barbun türleri avcığı (ağların teknik özellikleri) Teknik gezi
12 Uzatma ağları ile barbun türleri avcığı (ağların teknik özellikleri) Teknik gezi
13 Uzatma ağları balıkçılığı yapılan limanlarda ağların incelenmesi Teknik gezi
14 Uzatma ağları ile barbun türleri avcığı (hedef ve hedef dışı türler) Teknik gezi
15 Uzatma ağları ile barbun türleri avcığı (Iskarta türler, zararları ve ıskartayı azaltıcı önlemler) Teknik gezi ve web taraması
16 FİNAL Sınav

AYDIN, İ., G., Gökçe, C., Metin, 2008 The Effects of Netting Twine on Discard Rates of Commercial Red Mullet Gillnets in Izmir Bay. Turkish Journal of Fisheries and Aquatic Sciences 8 (2): 373-376. Aydın, C., Tokaç, A., AYDIN, İ., Erdoğan,U., B., Maktay, 2011. Species selectivity in the Eastern Mediterranean demersal trawl fishery using grids to reduce non target species. Journal of Applied Ichthyology, Vol:27 61-66 doi: 10.1111/j.1439-0426.2010.01605.x AYDIN,İ., G., Gökçe, C., Metin 2013. Using guarding net to reduce regularly discarded invertebrates in trammel net fisheries operating on seagrass meadows (Posidonia oceanica) in Izmir Bay (Eastern Aegean Sea). Mediterranean Marine Science Vol 14/2 282-291. AYDIN, İ., C., Metin, 2012. Gill nets and trammel nets used in Turkish fisheries. Tokaç, A., Gücü, A.C., and Öztürk, B. (Eds.) 2012. The State of The Turkish Fisheries. Published by Turkish Marine Research Foundation, No: 34 Istanbul, TURKEY. AYDIN, İ., Gökçe, G., Metin, C., 2006. Barbunya Galsama Ağlarında Kullanılan Poliamid Monofilament ve Multifilament Ağ İpinin Av Kompozisyonuna Olan Etkisi. Ege University Journal of Fisheries and Aquatic Sciences, 23 (3-4) 285-289. AYDIN, İ., Metin, C., 2008. Barbunya (Mullus spp.) galsama ağlarında derinliğine ağ göz sayısının av kompozisyonuna olan etkileri. Journal of Fisheries Sciences.com 2(3): 210-215 DOI: 10.3153/jfscom.mug.200701. AYDIN, İ., C., Metin., 2008. Monofilament ve multifilament galsama ağları balıkçılığında operasyon zamanının av kompozisyonuna olan etkileri. Journal of Fisheries Sciences.com 2(4): 608-615 DOI: 10.3153/jfscom.2008024.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Alan Gezisi 7 5 35
Bireysel Çalışma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 14 2 28
Performans 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 217

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek