Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104026051998 | Türkiye Deniz Sifonoforları ve Biyolojileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin sifonoforların genel yapısal özellikleri ile biyolojisi ve ecolojik önemi hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Assist. Prof. Dr. Süleyman.MAVİLİ
1 | Sifonoforların koloni yapısı ve genel morfolojik özelliklerini açıklayabilme. |
2 | Sifonoforların dağılımı hakkında yorum yapabilme. |
3 | Biyolojik indikatör olarak sifonoforların önemini kavrayabilme. |
4 | Sifonoforların ekolojik önemini kavrayabilme. |
5 | Sifonoforların beslenmesi ve predatörleri hakkında bilgi verebilme. |
6 | Bağımsız çalışabilme, kaynaklara ulaşabilme ve yararlanabilme. |
7 | Edindiği bilgileri yazılı, sözlü ve açık biçimde ifade edebilme. |
Yok
Yok
Sifonoforların yapısal özellikleri, dağılım şekilleri, biyolojik özellikleri, diğer organizmalarla ilişkisi, ekolojik önemi.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sifonofor biyolojine giriş. | Laboratuvar araç ve gereçlerinin tanıtımı. | ||
2 | Akdeniz'de sifonoforlar üzerine yapılan çalışmaların kısa tarihçesi. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
3 | Koloni yapısı ve genel morfolojik özellikleri. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
4 | Coğrafik yayılışı. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
5 | Mevsimsel dağılımı. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
6 | Derinlik dağılımı. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
7 | Biyolojik indikatör olarak önemi. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
8 | Arasınav. | |||
9 | Üreme ve gelişme. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
10 | Davranış. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
11 | Diğer organizmalarla ortak yaşam. | Mikroskopta materyal araştırma ve inceleme. | ||
12 | Predatörler. | Dönem projesi hazırlama. | ||
13 | Besin ve beslenme. | Dönem projesi hazırlama. | ||
14 | Ekolojik önemi. | Dönem projesi hazırlama. | ||
15 | Dönem projesi sunumları. | Dönem projesi sunumuı. | ||
16 | Final Sınavı |
Ders kitabı: Mackie, G. O., Pugh, P. R. and Purcell, J. E., 1987. Siphonophore Biology. Academic Press Inc. Önerilen Kaynaklar: Mavili, S., 1993. Ege Denizi sifonoforlarının (Siphonophora, Hydrozoa, Cnidaria) sistematiği ve ekolojisi üzerinde araştırmalar. Dokuz Eylül Üniversitesi, Doktora Tezi, İzmir. Trégouboff, G., Rose, M. 1978. Manuel de planctonologie mediterraneenne, 1, 2. Centre Nat. Res. Scient., Paris.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 235 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 |