Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104026121998 | Su Kirliliğinin Genotoksik Etkileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, çeşitli çevresel kaynaklardan sucul ortama gelen genotoksik maddelerin tanıtılması ve canlı sistemler üzerine etkilerinin kavranması ve çözüm önerilerinin ortaya koyulması konusunda değerlendirmeler yapma becerisinin kazandırılmasıdır
Prof. Dr. Hatice Parlak
1 | DNA yapısı, Mutajenite, mutasyon tiplerini kavrayabilme. |
2 | Sucul ortamda bulunan mutajenik bileşiklerin çeşitlerini öğrenme ve araştırma |
3 | Genotoksik bir etkene maruz kalan organizmanın DNA’sındaki yapısal değişimleri anlayabilme sonuçlarını yorumlayabilme |
4 | Mutajenite , tümör oluşumu ve kanser arasındaki bağlantıyı kavrayabilme |
5 | Sucul ekosistem ile ilgili Genotoksikoljik test yöntemlerini karşılaştırabilme |
Yok
Yok
Mutajenitenin tanımı ve tipleri, DNA hasarının mutasyonlarla ilişkisisinin ortaya konması. Genotoksik kimyasallar ve genetik etkileri hakkında genel bilgiler. Genetik toksikolojide başlıca araştırma konuları ve sucul sistemde uygulanan genotoksisite yöntemleri. Mutajenitenin saptanmasında ileri yöntemler hakkında bilgiler.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş | |||
2 | Mutajenitenin tanımı ve tipleri | |||
3 | Mutasyona bağlı DNA hasarının Onarımı | |||
4 | Genotoksik Bileşikler | |||
5 | Literatür çalışması ve değerlendirilmesi | |||
6 | Genetik Etkiler | |||
7 | Ara Sınav | |||
8 | DNA’ da Genotoksik maddelerin neden olduğu yapısal değişimler | |||
9 | Mutajenite Kanser ve Tümör oluşumu | |||
10 | Literatür çalışması ve değerlendirilmesi | |||
11 | Sucul ortamdaki Genotoksik ve Kanserojenik maddeler | |||
12 | Denizel ortamlarda Mutajenik ve Kanserojenik maddelerin Etkileşimleri | |||
13 | Genetik Toksikolojide Başlıca Araştırma Konuları | |||
14 | Sucul sistemde uygulanan genotoksisite yöntemleri | |||
15 | Mutajenitenin saptanmasında yeni ve ileri yöntemler | |||
16 | Final |
Parlak H., Arslan Ö.Ç., Boyacıoğlu M., Karaaslan M.A (2009).Ekotoksikoloji Ders Kitabı.E.Ü. Su ürünleri Fak.Yayınları.No:79. Ders kitabı dizini no:39 Accomando R., A. Viarengo, R. Bordone, M. Taningher, L.Canesi, M. Orunesu (1991). A rapid method for detecting DNAstrand breaks in Mytilus galloproÍincialis Lam. induced bygenotoxic xenobiotic chemicals, Int. J. Biochem. 23 : 2:227–229. Ames B.N., Magaw R. and Gold S. (1987). Ranking possible carcinogenic hazards, Science, 236, 271-279. Bolognesi C., Perrone, E., Roggieri, P., Sciutto, A.,( 2006). Bioindicators in monitoring long term genotoxic impact of oil spill: Haven case study, Marine Environmental Research 62: 287–291.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 9 | 2 | 18 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Deney | 3 | 4 | 12 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 233 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 |